Örgü&Tığ 101 - Kupa Kılıfı Ve Bardak Altlığı




İlk defa Etsy'de gördüğüm bu kılıfları bana becerikli çikom Gülçin hediye etmişti.  Aradan neredeyse 1 sene geçti ve ben bu örgü&tığ işine hazır girişmişken neden ben de yapıp bu kılıflardan zamansız hediye vermiyorum dostlarıma. Hediyenin zamansızı daha güzeldir sevgili takipçi. Özel günlerde ee afedersin odun değilsen alırsın zaten o hediyeyi ve hatta özel olsun diye saçmalarsın (bkz: story of my life) Hem zamansız hem el emeği göz nuru hediye çok daha anlamlı oldu. (eziklik var bu konuda üstümde sanırım ya niye hediyesini över bir insan Allah aşkına) (hep Mustafa'nın yüzünden)






Kış bitiyor ama ben hala kış renklerinden vazgeçemedim. Nasıl bir kombin yapsam diye düşünürken ipleri yan yana koyunca Bordo-krem ve mavi-gri uyumuna bayıldım. Krem dediğim ip ile boyunluk örmüştüm hatırlarsanız, kalan iple de bardak altlığına renk kattım. Kılıfları da, altlıkları da 7 numaralı tığ ile ördüm.


İpin numarasını merak edenler için.


Gri ve mavi ipin kağıtlarını atmışım maalesef onların numaları yok elimde. 
Kupanın ölçüsüne göre zincir sayısını belirleyin. (bu uzunluğu boyu olarak düşündüm) (Zincir nasıl yapılır videosu için tıktık)  Acemi olanları temel tığ terimleri için Crochet Geek YouTube kanalının başlangıç seviyesi videolarına yönlendireyim öncelikle. İngilizce duyacağınız terimlerin Türkçe karşılıklarını da burada ve burada bulabilirsiniz. Diyeceksiniz oraya buraya yönlendirip işin kolayına kaçıyorsun, ama ben de çok acemiyim bu konuda, düzgünce anlatabileceğimi düşünmüyorum, bilmediğim bir konuda ahkam kesmek istemiyorum sevgili takipçi. Yemek yapıp anlatmaya benzemiyor bunlar ince işler :)

Neyse lafı uzattım toparlıyorum, kupanın boyuna göre zincir sayımı belirledim. İkili trabzan dediğimiz şekilde tığ ile ördüm, hatta direk baka baka yaptığım videoyu da paylaşayım :) Çok açıklayıcı  bir video o yüzden daha fazla laf tıkıştırıp kafaları karıştırmayacağım.






Düğmenin güzelliği 

Bardak altlığına "granny square" dedikleri motifli tığı işi ile yaptım. Çok kolay çok zevkli, yaptıktıktan sonra da bak bak doyamadım :) Burada ve burada nasıl motifli tığ işi yapılır, görebilirsiniz. Gayet açık ve basit anlatımları var.







Keşke kar yağsa, işe gitmesek, kitap okusak, kahvemi de alsam yanıma hissiyatı verdi bu ikililer bana. Bu sene yağmadı kar ondan sanırım hasret kaldım. Yağarsa bilin ki ben şom ağzımı açtığım için :)

Bir sonraki babaanne projesinde görüşmek üzere :)



Yorumlar

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook