Ebruli Cam Bardak Yapımı



Ben yapımı bu kadar kolay ama beni bir o kadar zorlayan başka bir DIY projesi hatırlamıyorum. Kokudan öyle başım döndü ki, gerçek ebru yaparken bile "öd" kokusu bu kadar etkilememişti beni. İlk denememdi bu proje biraz acemi işi oldu pürüzlerini görmezsek süper olur :)





Malzemeler: 
  • Ilık su
  • Eski ojeler
  • İstediğiniz boyutta cam bardak
  • Çöp şiş 
  • Koli bandı
İşlem çok basit; Bardakların boyamak istemediğiniz yerlerini koli bandı ile kapatın. Ilık suyu kabınıza koyun. Gelişi güzel ojeleri suya dökün, bir miktar dibe çökecek ama yüzeyde kalan kısmı sizin için yeterli. Bir kaç rengi döktükten sonra çöp şiş ile şekiller verin. Bardağı suya batırın çıkarın ve boyalı kısım üstte kalacak şekilde peçetelerin üzerine koyun, 1 gece kurumasını bekleyin.




Bardaklar artık sadece elle yıkanabilecekleri için en az kullanılan shot bardaklarımızı tercih ettim. Siz de bunu düşünerek yapın. Cam bir kavanoz da böyle boyanıp, kalemlik olarak kullanılabilir; ya da cam bir vazo. Hep söylüyorum, fikir benden hayal gücü sizden!




Dayanamayacağım 2 satır yazacağım... Korku filmi gibi bir ülkeyiz. Her gün yeni bir vahşet. İnsanlar çıldırmış olmalı. Camını kırdı diye bir cana kıymak. Aklım almıyor. Yağmur yağdıktan sonra kaldırıma çıkmış sümüklüböceklerden birini ezdim diye gözlerim dolmuştu, ellerim titremişti abartmıyorum... Bu nasıl bir kalp? Nasıl bir kirlilik? Çok tedirginim. Çok üzgünüm. Ve en kötüsü çok umutsuzum... 

Yorumlar

  1. Ben bu bardakları çok sevdim ki:) Eline fikrine sağlık güzel arkadaşım:)
    Bende mumluk olarak kullanırım, kıyamam shot yapmaya kırarım filan:))

    Malesef artık insanlık merhametini yitirmiş!
    Öperim sevgiyle kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canıım teşekkür ederim :) mumluk da harika olur. Oje olunca dışında yanmaz değil mi bak bunu düşünmek lazım haha evham başa bela :) öperim ve de sarılırım en kocamanından !

      Sil
    2. Canıım teşekkür ederim :) mumluk da harika olur. Oje olunca dışında yanmaz değil mi bak bunu düşünmek lazım haha evham başa bela :) öperim ve de sarılırım en kocamanından !

      Sil
    3. Yok tatlim dıştan boyandığı için zannetmiyorum bir sorun olacağın, ama tabi yakıp sabaha kadar da bırakmamak lazım:))
      Ayyy bak şimdi bende evham yaptım:)
      Vazgeçtim vazo yapıyorum kendime:)
      Öperim en kocamanından bende...

      Sil
  2. Çok güzel olmuşlar! Çılgın fikirlere ilham oldular :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çikolom ❤ İlham olmak bizim işimiz :)))

      Sil
  3. aa hiç aklıma gelmezdi oje ile yaptığın. ilk bakışta gerçekten ebru yaptığını düşündüm. kesinlikle kızlarıma yaptırmalıyım. ellerine sağlık.
    sabır ve iyi niyet yavaş yavaş bitiyor, çok çok üzücü .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet kızlarla yapması çok eğlenceli bir aktivite olur :) teşekkür ederim Özlem :) Allah sonumuzu hayır etsin, umutsuzca yarınları beklemek çok kötü bir his...

      Sil
  4. Koyulaşmış ojeleri değerlendirmek için harika bir fikir :) Ellerine sağlık, güzel olmuşlar :)
    Ne olursa olsun umudumuzu kaybetmemeliyiz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Aynen eski ojeleri değerlendirmek için güzel bir alternatif oldu. Umudumuz da giderse elimizde bir şey kalmıyor haklısınız, her şeye rağmen pozitif olmak durumundayız...

      Sil
  5. Merve çok güzel olmuş..ellerine sağlık. bence de çok güzel mumluk olur. Mumları yakınca ebruli ebruli çok hoş olacaktır.....Vahşetlere diyecek sözüm bile yok artık...Nerde bu DEVLET demekten başka.....:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Güliz ablacım. Evet mum yanınca da çok hoş durur.
      Kelimelerimiz yetersiz kalıyor haklısın.
      Güzel günler göreceğiz inşallah.
      Sevgiler

      Sil
  6. Çok hoş olmuş eline sağlık.
    Bu arada takipteyim bana da beklerim sevgiler...:)
    http://modadusleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Mervecim harika olmus ya, acaip de kolay gozukuyor. Ben de deniiciiim.
    Haklisin bu arada, insan olmak icin daha coook firin ekmek yememiz lazim. Bi de hayvanlardan merhameti, sevgiyi ogrenmemiz sart.
    Sevgiler ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim. Aynen çok kolay yapımı. Zor tutuyorum kendimi tüm ojelerimi bu uğurda harcıcam :))
      En gelişmiş canlı olarak görüyoruz kendimizi ama maalesef dediğin gibi hayvanlar kadar asla olamayacağız...

      Keyifli mutlu huzurlu haftalar Gizemcim ❤

      Sil
  8. Merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldiniz, tabi ki blogunuzu ziyaret edeceğim :) Mutlu haftasonları şimdiden :)

      Sil
  9. Ben bu oje ile boyama işini görmüştüm ve yapmayı planlarken sizin uygulamanızı görüp geldim. Gerçi koku sizi çok rahatsız etmiş ama sonuç çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık. İlk fırsatta ben de yapmayı düşünüyorum.
    Diğer taraftan halkımızın giderek canavarlaşması konusunda benim de ciddi endişelerim var.
    Takibe aldım, bana da buyurun, umarım blogumdaki işlerimi beğenirsiniz :)
    www.nowacraft.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de gördüğümden beri aklımdaydı. Daha soft renklerle daha güzel sonuçlar alabilirdim belki de. Siz de deneyin ve paylaşın lütfen, çok merak ediyorum başka nasıl şeyler çıkar ortaya diye. Umarım güzel günler bekliyor bizi, umarım korktuklarımızı yaşamayız.
      Hemen geliyorum blogunuza. Hoşgeldiniz Nowacraft :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook