2 Kelime! Yerli? Yabancı? - Dublörün Dilemması



Kendime ayırabildiğim o kutsal zamanlara kavuşunca ilk işim yarım kitaplarımı bitirmek ve yeni kitaplar almaktı. Çok alakasız zamanlarda bir soru dürter beni : "Okuyacak ne kadar çok kitap var, ömrüm buna yetecek mi?" Gözümün önüne de bir oda dolusu kitap gelir. Bilinçaltıma mı inersiniz çocukluğuma mı; size bırakıyorum. Aklımda kalanlar, takip ettiğim yazarların yeni kitapları, kapaklarına kandıklarım, reklamda gördüklerim derken baya bir kitap birikmiş oldu. Tarzı, dili, dokusu, kokusu farklı onlarca kitap ile "harika" ile "zaman kaybı" arasında gidip geleceğim. Bir kısmı ile beğenmenin ötesinde hastalıklı bir ilişki yaşayacağım. Başka işlerimle ilgilenmem gerekecek, uyumam gerekecek ama bırakamayacağım.

Çok şanslıyım! ki arka arkaya seçtiğim iki kitapla hastalıklı bir okuma süreci geçirdim. Bırakamadım. Koltuğa tünedim okudum, gündüz merak ettim, gece uyuyamadım. İkisini de bitirdim! İkinci diğer yazıya :)

Murat Menteş'in "Dublörün Dilemması" kelime oyunları ve akıcılığı ile uzun süredir "genç" Türk edebiyatında okuduğum en iyi kitaplardan biriydi. Türkçe'mize tekrar hayran kalmamak elde değil. Bu kadar geç okumamın sebebi kitap çıktığı zamanlar liste yaparak yaşamayışımdı sanırım. Görmüş aaa okuyayım demiş ama sonrasında unutmuştum. Eğer okumadıysanız siz de geç kalmayın daha fazla. 

Kitapta olayları anlatan birden fazla kişi olduğu için ilk başlarında farklı farklı hikayeler okuduğunuzu düşünüyorsunuz. Sayfalar ilerledikçe bu hikayeler o kadar ahenkli bir şekilde birbirine bağlanıyor ki her yerde yazan ve övülen kurgusu size o zaman bir selam çakıyor. Arada güzel ve tadında felsefi dokunuşlar yapıyor yazar. Önyargılarınızı bir yana bırakıp; diğer bütün Murat Menteş kitaplarını okuma hissi uyandırıyor :) 

Yetim bir albino olan Nuh Tufan'ın gerçek ile hayal arasındaki ince çizgide gidip gelişleriyle, üniversiteden arkadaşı İbrahim Kurban, komşuları Umur Samaz, kadersiz Ferruh Ferman, esas kız Dilara Dilemma ve daha nice renkli karakterle güzel bir maceranın içerisinde bulmak isterseniz kendinizi kesinlikle okumalısınız!


"Orhan Gencebay çalarken arabadan inilmez kaptan."

"Bizde vicdan da, mide de yoktu. Allah affetsindi.."

"Hayatta başarılı olmanın iki yolu olduğu söyleniyor: 1] Şanslı olmak. 2] Hile yapmak. Bense dayanıklı olmayı tercih ederim."

''Bu gülümseme benim sonum olacak''

"Biz bu çağın fiyakalı kaybedenleriyiz."

"Yalnızsan yalanlar sana ilaç gibi gelir, iftiralar senin için terapidir."
 

Yorumlar

  1. Merve'cim kendimize ayırabildiğimiz zamanlar öyle az ki, bu anlara insan ne sığdırsın bilemiyor. Mümkün olduğunca değerlendirmeye çalışıyoruz, görünen o ki sende çok güzel değerlendirmişsin.
    Bende merak ettim, listeye eklemeliyim cidden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev değiştirme niyetimiz var bu aralar bu sebeple kendin yap projelerime bir dur dedim. Yeni evin ruhuna uygun olsun diye :) O yüzden kitaplara abandım Ersin'cim :) Senden çok ilham alacağım inşallah :) Kesinlikle vaktin olursa oku derim keyifli bir kitap :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook