London Fog Latte

Tarifleri yazmak ve birileri ile paylaşmak en az yapmak ve yemek kadar keyif veriyor bana. Birileri deneyip beğenince ya da ilk defa duyup etkilenince kendimi çok büyük bir iş yapıyormuşum gibi hissediyorum. İnsanların yeni tatlara açık olmasına bayılıyor, ben bir tarifi anlatırken sırf onun zevklerine uymuyor diye yüzünü ekşitince veya "ay hiç sevmem" diyerek lafımı kesince bozuluyorum. Böyle de duygusal bağım var tariflerle ve yaptığım yemeklerle :) Demem o ki, değişik tariflerle karşınıza çıkanların şevkini kırmayın; aksine her şeyi deniyor olmalarını takdir edin :)

İçimi döküp sizleri de değişik içecekler tarifi serisine hazırladıysam asıl konuya dönebilirim. Hep yiyoruz da hiç bir şey içmiyormuşuz gibi içecek tariflerimi kendime sakladığımı fark ettim. Smootie'ler konusunda pek başarılı sayılmam henüz püf noktalarını çözemedim. Ama böyle sıcak kaynatmalı pişirmeli içeceklerde güzel bir yol kat ettim diye düşünüyorum. Dışarıda içip evde uygulama konusunda özellikle. Yakın tatlar yakalıyorum artık.




London Fog Latte'yi de ilk defa Coffee Lab'da denemiştim. Sütlü çay çok favorim olmasa da bergamot aroması ile damağımda yer edinmiş ki , geçenlerde Coffee Lab'ın kahve etkinliğini görünce de aklıma düştü. Evde yapması da kolay güzel bir kış içeceğini de mutfağımıza kazandırmış oldum.

Malzemeler (1 kişilik):

  • 1 bardak poşet bergamotlu çay (herhangi bir marka iş görür)
  • Kaynamış su
  • Süt
  • 1 çay kaşığı vanilya şurubu
  • 1 çay kaşığı şeker (ben şekersiz tüketiyorum)

Servis edeceğiniz kupanın 3/4'üne kaynayıp 1 dakika dinlenmiş suyu ekleyin ve bergamotlu çayınızı demleyin. Çay poşetini çıkarmayın.  Vanilya şurubu ve dilerseniz şekeri ekleyin karıştırın. Bu sırada sütü varsa eğer süt köpürtücü ile ısıtın ve köpürtün (eğer yoksa bu video ile süt köpürtme tekniklerine bir göz atın derim : How to Froth & Foam Milk Without an Espresso Machine or Steam | 4 Ways). Köpüklü sütü kupaya ekledikten sonra sıcak servis edin ve afiyetle için.

Kupa, battaniye ve kitap 3'lüsü ile harika bir pazar diliyorum  




Yorumlar

  1. oh miss :)
    ellerine sağlık, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  2. ohhh içim sıcacık oldu. Şimdi ben bunu da denerim :) ne kadar başarılı olurum bilemiyorum tabii ama denerim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denersin :) Denemelisin zaten hatta lavantalı bile yapıyorlar bu arkadaşı desem? Bak onu daha da çok beğenebilirsin sen :)

      Sil
  3. Merveciğimmmm, harikasın sen! Ve ben deneyeceğim. :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım :)) Denemelisin sütlü içecekleri seviyorsan bayılırsın!

      Sil
  4. sütlü çay denemeyi çok istiyorum ama hiç cesaret edemedim. bu tarifi yapabiliri gibi. vanilya şurubu bulamam ama yine de denicem. çok merak ettim! ayrıca video için çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vanilya şurubu olmasa da Dr Oetker'in vanilya aroması da olabilir diye düşünüyorum. Öyle denemedim ama sonuçta aromasını verir değil mi? Video benim de çok hoşuma gitti. Bu "how to" videolarına baya kasıyorlar yurtdışında. Helal olsun adamlara :)

      Sil
  5. Nefis bir fikir! Sütlü çay en sevdiğim, en huzur bulduğum içecek. Biraz vanilya şurubu, hatta azıcık tarçın da ekleyeceğim bu akşam içerken. Kupamı da sağlığına kaldırıyoruum! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sütlü lavantalı bir çay denemek istiyorum. Bal-çay-süt-lavanta. Olur mu sence? Çünkü ben sütlü çayı çok tercih etmiyorum normalde pek hayal edemiyorum. Demli çayımı kaldırıyorum şu an CHEERS! :)

      Sil
    2. Ay ben lavantanın tadına bir türlü alışamadım, halbuki kurutulmuş olanı bol bol bulunur çekmecelerimde, çok severim. Eğer denersen ve beğenirsen, merak edip denerim ama :) Cheers şekerim!!

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook