Bulgur Köfteli Ispanak Borani

Fazlasıyla domestik günler geçiriyoruz. Ramazan da koşturmasıyla geldi. Tek yapabildiğim şey yemek :) Bir de bayram tatilini düşünmek :) Eve var olan eşyaları yerleştirmenin dışında çok ufak dokunuşlar yapabildim. Aceleye getirmek istemiyorum. İlk gördüğüm şeyleri almak yerine hikayesi olan objeler, eşyalar istiyorum. Dekorasyon yazılarına vakit var yani daha :)

Madem yemek yapmalara bu kadar düştüm, yaz tarifleri paylaşabilirim diye düşündüm. Aslında biz (Adanalılar) bulgur köftesini genelde Sarımsaklı Köfte (söylemeyi tercih etmesek de Fellah Köftesi olarak biliniyor internette)  ve Fıstıklı Köfte olarak tüketiriz. Bir de Analı Kızlı çorbasında minik içli köftelere eşlik eden bulgur köfteleri vardır. Bu 3'ü de aynı tarif ile hazırlanır, fakat şekiller farklıdır. Sarımsaklı köftede, köfteler yuvarlandıktan sonra ortalarına hafifçe bir çukur açılır ki sosu oralara dolsun. Fıstıklı köftede iki parmak arasında sıkıştırılarak kabuklu yer fıstığı şekli verilir. Analı Kızlıda ise direk yuvarlanarak çorba içerisine bırakılır.



Hepsini severek yesem de iftar için oldukça ağır olduklarını düşündüm ve mideyi yormayan bir versiyonunu yapmaya karar verdim.

Ispanak borani nereden çıktı derseniz, valla ben yoğurtlu ıspanak yazacaktım ama baktım internette ıspanak borani diye geçiyor, daha afilli olsun dedim :)

Bulgur Köftesi İçin Malzemeler:

  • 1 su bardağı ince köftelik bulgur
  • Yarım su bardağı un 
  • Su 
Ispanak Borani için Malzemeler:
  • Yarım kilo ıspanak
  • 1 büyük kuru soğan
  • 4-5 kaşık süzme yoğurt
  • 1 diş sarımsak
  • Sıvıyağ
  • Tuz-Karabiber-Kırmızı biber
  • Üzeri için tatlı toz biber ve zeytinyağı

Bulguru bir süzgeçte sıcak su ile yıkayın ve yoğurma kabına alın. Unu üzerine ekleyin, elinizi az az ıslatarak un ve bulgur hamur olana kadar yoğurun. (Net bir su miktarı veremiyorum. Annemlerden öyle öğrendiğim için hep öyle yoğuruyorum.) Küçük bir tencerede su kaynatın ve köfteleri haşlayın. Haşlanan köfteleri soğumaları için bir tabakta bekletin.

Yemeklik doğradığınız soğanları 2 yemek kaşığı zeytinyağı ile kavurun. Soğanlar şeffaflaşınca binbir zahmetle yıkayıp doğradığınız ıspanağı ekleyin. (Kendime not: dondurulmuş ıspanak al) Tuz, karabiber ve kırmızı biberi ekleyerek tatlandırın.

Ispanak soğuyunca, süzme yoğurdu yarım bardaktan az su ile açın. Yoğurdu ezilmiş sarımsak ve tuz ile karıştırın. Soğuyan ıspanağı yoğurda karıştırın ve yayık bir tabağa alın. Haşladığınız köfteleri ıspanağın üzerine dizin. Toz biber ve zeytinyağını bir soslukta biraz ısıtın ve köftelerin üzerine gezdirin.



Bereketli ve sağlıklı sofralarınız olsun :)



Yorumlar

  1. Ben kesinlikle Adana geliniyim Mervecim..Bizim Ege'de genelde sebze ağırlıklıdır, Ama ben sebzeden çok bu tip yemekleri çok severek yiyorum...Kesinlikle doğru yere gelin gitmişim ben :)) Nefis görünüyor ellerine sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraları biraz ihmal ettim Güliz ablacım kusura bakma cevabım geç oldu. Bizimkiler de Selanik göçmeni, zeytinyağlı da ağırlıklı yapılır bizde. Ben de sebzeciyim aslında :) Et kebapla birdir benim için :) Kucak dolusu sevgiler benden :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Mineciiim teşekkür ederim. Geç oldu cevap kusura bakma nolur :-*

      Sil
  3. Şimdi ben bugün bu tarifi denemez miyim ? Fellah köftesine bayılırım zaten , analı kızlı ya aşığım ( ama başkası yaparsa :D) ben hemen yarın bunu yapıyorum ve köfteli yemeklere bayılan anacığıma da tarifi veriyorum :) ve tatil planlarında rotayı Çanakkale olarak belirlemeni diliyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serram :) Bir aksilik olmazsa ve izinleri kesinleşirse Mustafa'nın, Ekim'de Çanakkaledeyiz!!! Bu bayram aile ziyareti yapmış olduk :) Ya ben de hepsine bayılıyorum. Hatta anneme yaptirim ben bu hafta :)) Kaç gel yanımıza :)

      Sil
  4. Huhuu, yeni yemek tarifi yok muuu? Bunu yedik, bitirdik, başka ne yapalım? :) Hadi bak çay koyuyorum, bir şeyler anlat da neşemiz yerine gelsin! <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle sıcaktı ki Eylül'üm ben daha bişi yapamadım :)) Finali bununla yaptım :) Fotoğraflamaya ve özenmeye vakit kalmadı hiç şaka bir yana. En kısa zamanda bloga dönüş yapacağım umarım :) Çok ihmal ettim farkındayım!

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook