Muzlu Kakaolu Chia Puding

Acayip bir sağlıklı yaşam furyası var. Binbir çeşit tohumlar, adını duymadığımız tropik meyveler, her şeyden un yapılabiliyor olması çok çılgın gerçekten. Eğer mutfakla da biraz ilgiliyseniz, muz unu, hindistan cevizi şekeri falan merak edilmeyecek gibi değil. Bir sürü site var böyle besinleri bulabileceğiniz. Ama tabi fiyatlar da uçmuş gitmiş. Yine herkesin harcı değil "sağlıklı" beslenmek. Oynamasalar genetiği ile bize domates, salatalık, biber de yeter sağlıklı olmak için ama... İşte öyle bir tezat.

Ben market gezmeyi çok severim. Bıraksan her gün giderim; ki İdil ile en aksiyonlu aktivitemiz bu :) (Kangru'yu bulandan Allah razı olsun) Bu sağlıklı besinleri satan sitelere de bakıyorum market gezme hesabı :) Aşinayım isimlere, markalara falan. Sırf meraktan da onlarca şey almak istemiyorum. Bir gün marketin birini gezerken "Chia pudding nedir yahu, bir tohum nasıl jelleşir Allah aşkına" merakım ile en ucuz Chia tohumunu aldım :)  Açıkçası ilk amacım "sağlıklı" bir ara öğün değildi. Jelleştiğini görmem lazımdı.


Evet gerçekten jelleşiyormuş, puding kıvamındaymış ve lezzetliymiş. Dün bu puddingi yerken rafine şekersiz tatlı gibi tatlı yiyor olmama çok şaşırdım ve mutlu oldum.

Malzemeler (1 Porsiyon) :
  • 2 yemek kaşığı chia tohumu
  • 1 küçük muz
  • 1 tatlı kaşığı bal (muzun tatlılığına göre artırabilir ya da azaltabilirsiniz)
  • 1 bardak istediğiniz çeşit süt (yağlı-yağsız-laktozsuz-soya-badem-hindistancevizi vb)
  • 1 tatlı kaşığı kakao
Chia tohumu hariç bütün malzemeleri mutfak robotunda ya da blenderda iyice karıştırın. Bir kaseye aldığınız karışıma Chia'yı ekleyin ve karıştırın. Buzdolabında 3-4 saat bekletin ve pudding hazır! (Daha homojen bir kıvam için arada buzdolabından çıkarıp karıştırın.)




DeepNot: 4 aydır da iyi yedik, güldük, eğlendik ama ben şekersiz hayatımı ve enerjik halimi özledim. Şekersiz kek denemelerine, şekersiz doğal tatlılara devam yani :) Artık bal ve keçiboynuzu pekmezi de yiyebileceğime göre daha çok tarif üretebilirim diye düşünüyorum. Yeni tariflerde görüşürüz 🙋

Yorumlar

  1. Denemeye değer, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumu yeni görmem :) Çünkü analık :) Valla rafine şekersiz hayata uygun güzel bir tatlı seçeneği. Denemelisin.

      Sil
    2. :)) ben daha rafine şekersiz hayata giriş yapmadım ama yine de deniycem :))

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook