Şeftalili Buzlu Çay



Yaz bitmeden istediğim tadı yakalayabildim sanırım. İşin sırrını hemencecik açıklıyorum : Çayı demlemek. Çay demi önemli. Sabahtan kalan demi akşama buzlu çay yapabilirsiniz, taze demleyebilirsiniz. Fakat sallama çay ile çay tadını yoğun olarak yakalayamıyorsunuz (bence). Diyelim ki tek kişilik yapmak istediniz sallama çay da iş görür. 1 lt suyu ekleyince ufacık poşetlerin bir hükmü kalmıyor o yüzden demleme ile yapın derim.

Rafine şekersiz yapmayı isterdi gönül, ki ben tek içimlikleri öyle yapıyorum. Sallama çay + limon + bol buz bana yetiyor da artıyor bile. Bu "marketten alıp içeceğine ben sana yaparım Mustafa" buzlu çayı oldu. Bol buz nerde diye soracaksınız, haklısınız: İdil ha huysuzlandı de huysuzlanacak derken aceleden unutmuşum. İçerken içine koydum ama :))

Dilerseniz o tek içimlikleri de bir sürü çeşitleri ile burada da paylaşabilirim.

Şeker miktarını artırabilir, azaltabilir hatta 2 şeftali kullanarak yok edebilirsiniz.

Malzemeler
  • 1 demlik çay
  • 1 lt soğuk su
  • 1 su bardağı şeker (çok fazla çok ellerim titredi) 
  • 1 adet şeftali 
  • Bol buz 
2 yemek kaşığı normal çay, 1 yemek kaşığı tomurcuk çayı bildiğimiz usüllerle demleyin. Demini alınca içine dilim dilim doğradığınız şeftali ve şekeri ekleyin. Bir kaç taşım daha kaynatın. (Kalmış demden yapacaksanız bu işlemi bir sos tenceresinde süzdüğünüz dem ile yapın ki içinde çayla acımasın tadı.) Şeftaliler yumuşayınca bir tel süzgeçten geçirerek iyice özünün çıkmasını sağlayın. Sürahiye çaylı karışımı ve 1lt soğuk suyu koyun. Buzdolabında soğutun. Limon dilimleri ve bol buz ile servis edin.

Serin serin afiyet olsun ! :)

Yorumlar

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook