♥ Cumartesi ♥ - Pankek ve Fıstık Ezmesi




Ah inanır mısın her sabah pancake ve fıstık ezmesi yemeden güne başlayamıyoruz. Çok şükür Amerika'da yaşamıyoruz, mazallah fıstık ezmesine alerjimiz olabilirdi. Tuzlu diye aldığım yer fıstığını (ya ben kendime anlam veremiyorum siz nasıl vereceksiniz? bir tarife de canım istedi de yaptım diye başla be kadın) ya şam tatlısı ya da fıstık ezmesi yapacaktım. Benden şam tatlısı yapmamı isteyen kankalarım isteklerini unutunca (evet hatırlattım farkındayım) hop fıstık ezmesine döndüm.

Asıl amacım pancake (pankek) yapmaktı, çünkü abim çok sever. Evet abim bizde :)


Pankekin yanına reçelden çok fıstık ezmesi, fındık ezmesi, çikolatalı bir şeyler yakışıyor bence. O yüzden hakkını vereyim dedim. Giriştim cumartesi sabahın köründe  

Pankek İçin Malzemeler:
  • 1 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
Şeker ile yumurtayı çırpın. Süt ve sıvı yağı ekleyin, karıştırmaya devam edin. Son olarak da un ve kabartma tozunu eleyerek ekleyip, homojen bir karışım elde edin.

Yapışmayacak krep tavasına iyice ısındıktan sonra, bir kepçe yardımı ile dairesel hareketle dökün. 

Üst yüzey göz göz olunca diğer tarafını çevirin. 






Sıcak servis edin.

Şekilleri ♥  (idare et canım)
Fıstık Ezmesi İçin Malzemeler:
  • 2 su bardağı tuzsuz kabuksuz yer fıstığı
  • 3 yemek kaşığı bal (veya pekmez)
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ 
  • Yarım çay kaşığı tuz




Fıstıkları 5 dakika tavada kavurun, pürüzsüz olması için çok önemli. İlk denememdi bu benim biraz pütürcük oldu. Mutfak robotunda püre haline getirin. Balı, yağı, tuzu da ekleyin karıştırmaya devam edin. Pürüzsüz bir karışım elde edince fıstık ezmeniz hazır.  











Güzel bir cumartesi olsun 

Yorumlar

  1. Harika gözüküyor, ellerine sağlık :)
    Bu arada o tavşanlı peçeteye bayıldım, acaba nereden bulunabilir?

    Sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, şekiller üzerinde çalışmalıyım hehe:)

      Peçeteleri Rossman'dan almıştım yaklaşık 3 hafta önce. Umarım hala vardır, paskalya temalı ürünlerin yanında :) Görüşmek üzere ♥

      Sil
  2. İzleyicilerinizdenim banada beklerim bu arada pankek nefis görünüyor sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Hemen geliyorum blogunuza :)

      Sil
  3. Mmmm I'm addicted to pancakes at the moment! These look delicious!

    Tsui.
    Fashion Ganache.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks :) Pancake is the best ! Easy to make and it's delicious :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook