Kimono Yapımı




Bir kimono modasıdır başlamış gidiyor. Her yerdeler, çok güzeller , çeşit çeşitler fakat bir elbise parasına satılıyorlar. İndirimi beklemeden kimono sahibi olmanın yollarını düşünürken, Tuğba "dikeriz biz bunu, çok basit" dedi. Offf aldım gazı tabi o anda. "Ne varki üst üste dik kol kes oh bitti gitti." diye de söyleyince gözümde renk renk desen desen kimonolar uçuştu. Evet ne vardı? Dikerim tabiki de.



Yaz sonu kayınvalidem bana çiçekli bir kumaş vermişti "Sen seviyorsun uğraşırsın al bu kumaşı kızım" diye. Oh herkes bende ışık görüyor. Kendi kreasyonumu oluşturmaya ramak kalmış.

Gazdan arınıp (of olmadı bu laf) dikiş makinesinin başına geçince afalladım bildiğin. Hani noldu Merve Kaprol? Fısss

İnternetten yapım videoları izledim, okudum ettim 2 kumaşı üst üste nasıl dikeceğimi çözdüm aferin bana  

En anlaşılır olan tutorialı sizinle de paylaşayım. Burada, burada ve de burada gayet güzel anlatımlar var. Size hangisi kolay gelirse seçin.

Kumaşım hafif lycra'lı bir kumaş olması sebebi ile dikişinde biraz zorlandım. Belki de makinem yetersiz bilemiyorum. Ama siz daha şifon türü kumaşlarla dikebilirsiniz.

Ben ikinci linkteki video ile yaptım kimonomu. Video'da verilen ölçüleri kendi ölçülerinize, boyunuza göre değiştirmeyi unutmayın. Kol genişliğini, ne kadar uzun olmasını istediğinize, kumaşın enine kumaşı kesmeden karar verin ki kumaşınız ziyan olmasın.

Kumaşı dörde katlarken iğnelerle tutturun ki keserken kaymasın. Halının üzerine koyup kesebilirsiniz, düz ve geniş bir alanda daha rahat kesersiniz çünkü.



Kestikten sonra açtığım hali, sonrasında sadece üst katı kesip yaka için verev kestim.


Aynen videodaki adımları takip edin. İlk deneme tecrübe olması açısından yapılır aslında. O yüzden tam istediğiniz gibi olmazsa dert etmeyin. Sabahlık niyetine ya da bikini-mayo üzerine alır giyersiniz efil efil. Bir dahakine daha güzelini yaparsınız :)


Henüz havalar kimono için uygun değilmiş :)


Güzel bir hafta olsun ♥ 

Yorumlar

  1. Harika olmuş ellerine sağlıkk <3

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık çok güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) teşekkür ederim ama senin diktiklerinin yanında hiç bir şey bu hehehe Dikiş101'in ilk dersinin ilk konusu hahaha

      Sil
  3. Mükemmel olmuş! Güle güle giy, çok da yakışmış :)

    Ama, ama, ama....

    Elimden hiç böyle işler gelmediği için ben sanırım gidip satın almalıyım, kumaşa yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ya aslında gerçekten düşündüğümden kolay oldu bu iş, deneyebilirsin neden yazık olsun ki kumaşa, çok ucuz tülbent kumaşlar var onlarla bile deneyebilirsin :)

      Sil
  4. Çok güzel olmuş kumaş seçimin de çok zevkli;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook