Çakallı Menemeni




Evimizde en çok pişen 2 gıdadan biri patates diğeri de yumurta. Şu ana kadar neden buraya hiç yazmadım yumurtalı bir tarif bilmiyorum. "Yumurtanın tarifi mi olur işte" diyerek geçiştirdim sanırım ama madem burada mutfağımdan tarifler paylaşıyorum, mutfakta en çok pişeni es geçmek olmaz. Yahu Jamie'nin bile sitesinde omlet tarifi var ben neden yazmayayım ki? (atarlandı)

Mustafa tam bir yumurta aşığı. Bu konuda çok şanslıyım çünkü "öf ne yapcaz yemeğe yaa" diye düşünürken, "domatesli yumurta mı yesek?" diye bir mesaj geliyor :) Ben de aileden gelen alışkanlık sebebiyle, akşam yemeği yerine kahvaltı, yumurta türevlerine bayılırım. Şimdi bildiğiniz kaşarlı domatesli yumurtanın nesini anlatacaksınız demeyin. İlk defa Çakallı'ya gittiğimde ben de aynısını söylemiştim. Deneyin hem kolay hem lezzetli.

Malzemeler:
  • 5 yumurta (yumurtalar küçük olduğu için)
  • 3 adet domates
  • 3 kalın dilim kaşar peyniri
  • Zeytinyağı 
  • Tereyağı
  • Tuz-Karabiber

Domatesleri zar büyüklüğünde doğrayın (kabuklarını soymuyorum ben), çok az zeytinyağı ile yumuşayana kadar pişirin. Tuz ekleyin ki iyice sulansın. Ara ara çatal yardımı ile domatesleri ezin. Suyunu çok çekmeden 1 tatlı kaşığından biraz az tereyağını ekleyin ve karıştırın. 4 yumurtayı kırın ve karıştırarak pişirin. İnternette gördüğüm tariflerde yumurtanın sadece sarısını kullanıyorlar ama geçtiğimiz günlerde Giresun'a giderken yediğimizde ustanın yumurtayı direk kırdığına ve ayırmadığını gördüğüme yemin edebilirim. Omlet gibi kalıp olmasın zaten domatesin suyu buna engel olacaktır. Henüz cıvıkken kibrit çöpü gibi doğradığınız kaşar peynirlerini ekleyin ve peynir eriyene kadar karıştırarak pişirin. (bu satırları yazarken Mustafa domatesli yumurta yapalım diye mesaj attı, telepati 




İşin sırrı bence kaşar ve tereyağında. Güzelinden olursa tadından yenmez.

Ben son olarak da ortasından bir havuz açarak 5. yumurtayı da oraya kırdım. Çünkü Mustafa dağılmamış yumurta da seviyor :) Bizim spesiyalimiz oldu bu da. Bana göre Çakallı'da yediğimize çok çok yakın bir tat elde ediyorum, Mustafa'ya göre bu da güzel ama aynısı değil :)







Afiyet olsun. Kahvaltıyı hazırlarken aklınızda bulunsun :)


Yorumlar

  1. Ben de çok severim Çakallı menemeni :) Yeme de yanında yat :) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) bayılırım ben de :)

      Sil
  2. kahvaltının olmazsa olmazı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine Giresun'a mı gitsek yolda Çakallı'da durup menemen yemek için :))

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook