Sağlıklı ve Lezzetli Atıştırmalık ♥ Çilekli Yulaflı Yoğurt

Ofiste hepimiz iştahlı ve hepimiz birer çakma gurmeyiz. Biri "acaba" dese diğeri "tatlı mı söylesek" diye birbirini yoldan çıkarıyor. Bir telefon trafiği bir hengame hop bir bakmışız tatlı midemizde. Bu öğle yemeğinden önceki ve akşam üzeri gelen tatlı veya açlık krizlerine karşı kendim bir şeyler yapmak zorundayım yine. Çünkü pre diyabetik dönemime geri döndüm. İlk gittiğim gibi değil sonuçlarım ama artık sıkıldım kalıcı bir düzen istiyorum hayatımda. Yok sayarak bu rahatsızlığımın geçmediğini fark ettim. Bir önceki doktorumun bir lafını hiç unutmuyorum ve sizlerle de paylaşmak istiyorum. "Beslenirken kendini farklı hissetme, aslında her birey böyle beslenmeli. Sağlıklı olan bu!"  

Şu konuyu özellikle belirtmek isterim ki, bu tarifler sadece ev yapımı ve hazır ürünlere nazaran daha sağlıklı oldukları için paylaştığım tarifler. Diyabetik ya da pre-diyabetik beslenme şekillerini ya da perhizlerini ancak ve ancak ENDOKRİN doktorlarından ve beraberinde çalışan DİYETİSYENlerden öğrenebilir ve onların kontrolünde uygulayabilirsiniz. Dar kotlara gireceğim, minileri giyeceğim diye sağlığınızdan olmayın.






Tarifim bilindik ama hem kolay hem lezzetli olduğu için ilk önce bunu paylaşmak istedim. Çilekli yoğurt seviyorsanız zaten yulaflı haline de itiraz etmeyeceksiniz. İsterseniz hepsini karıştırın, isterseniz sunumu ile de gözünüzü doyurun.




Malzemeler:
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 8-10 adet çilek
  • 2 yemek kaşığı yulaf kepeği

İstediğiniz sırada yerleştirebilirsiniz. Ben yoğurt-yulaf-çilek-yulaf-yoğurt-çilek olarak yerleştirdim. Üzerini de çiğ badem içi ile süsledim. Ara öğün harici akşam hafif bir öğün olarak da yiyebilirsiniz. 










Ani açlık krizleriniz için seçenekler yaratmazsanız, önünüze gelen ilk gıdayı tüketirsiniz. Ve genelde bu gıdalar çok masum gıdalar olmuyor. Bu konularda deli araştırmalarım, derin bilgilerim yok ama en azından neyin YANLIŞ olduğunu çok iyi biliyorum. 

Umarım bu yaşam şeklim ömürlük olur artık!




**Ofiste bu kadar malzemeyi muhafaza edecek yerim yok diyorsanız, bir kavanozda çekmecenizde yulafınızı saklayın ve prebiyotik çilekli yoğurtlara ya da light yoğurtlara karıştırıp yiyin. Yulaf ekleme sebebimiz tok tutması ve bağırsakların çalışmasına yardım etmesi. 

Yorumlar

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook