Sağlıklı ve Lezzetli Atıştırmalık ♥ Muzlu Yulaf Ezmesi

Vücuduma verdiğim zarardan bir haber yıllardır ara öğün, ana öğün bilmeden yaşamışım. Şimdi besin değeridir, kalorisidir, yağıdır araştırır oldum. Beğendiğim kotun bir beden küçüğünü istemekten ziyade sağlıklı bir vücut için çabalıyorum. Zararın neresinden dönersek kârdır.

Normalde muzu gündüz ara öğünlerimde tüketmeye dikkat ediyorum. Çünkü muz diğer meyvelere göre daha kalorili ve benim vücudumda hazmı zor bir meyve. Eğer akşam tüketeceksem yemek yerine tüketiyorum. Yemek üzerine meyve yiyebilen bir insan olamadım zaten hiç bir zaman. Kahvaltıda, ara öğünde ya da kendinizi aç hissetmediğiniz bir akşam yiyebileceğiniz muzlu bir tarif denedim. Hem kokusu hem de tadı çok güzel bir atıştırmalık oldu :)  Ve şunu da eklemek istiyorum yulaf ezmesi gerçekten tok tutuyor!






Malzemeler: 
  • 1 adet orta boy muz
  • Yarım su bardağı yarım yağlı süt (yağsız süt içemiyorum)
  • 4 yemek kaşığı yulaf
  • Çay kaşığının ucu ile tarçın
  • 6-7 tane çiğ badem

Yulafı sütle karıştırın (süt miktarını azaltabilir ya da artırabilirsiniz, mısır gevreklerini nasıl yemeği seviyorsanız öyle ayarlayın) tabağınızın tabanına koyun. Dilimlediğiniz muzları yerleştirin, tarçını ve ezdiğiniz çiğ bademleri serpiştirin.



Kaşık kaşık afiyetle yiyin ve lop lop et olmasın :)


Yorumlar

  1. Muz en sevdiğim meyve fakat diyetteyken kısıtlı yemek gerekiyor. Ben "akşam beşten sonra yemek yok" diyetini uyguladığım için ara öğün olarak ağır kaçar fakat normal bir diyette çok iyi akşam öğünü olurmuş, çok beğendim.
    Yulaf ezmesi de hep aklımda, ilk bu tarifle denerim onu da :)

    YanıtlaSil
  2. Ya söylemeyi unuttum #raifing (nesnelerden yüz yapma) nefis olmuş (^_^)
    Bir de şu kelime doğrulamayı kaldırsan çok iyi olacak hep söyleyeceğim unutuyorum :)
    Robot olmadığınızı kanıtlayın diyor her seferinde, ayıp yani :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ona ben de kıl olurum neden sizlere bunu yapıyorum? Vallahi ayıp olmuş :| Ponticim hiç robot olur mu yahu cık cık :/ Kaldırdım halka açık artık hehe evet #raifing akımını senden duydum yaptıktan sonra hatta tekrar aklıma geldi, instagrama koyarsam öyle etiketleyim :) Yulaf ezmesini tek başına asla yiyemem ama güzelleştirmeye çalışıyorum bunu denemelisin en başarılı tatlardan bence :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook