Fırında Domatesli Mantarlı Makarna

Yaz akşamlarını çoğunlukla yoğurt veya sağlıklı atıştırmalıklarla geçirdik. İnsanın sıcakta canı ne yemek ne de yapmak istiyor. Havalar soğudukça yeni tarifler denemeye başladık. Ama açık konuşmak gerekirse haftaiçi akşam eve 7'de gelince çoğu zaman denemesi ve çeşitlendirmesi en cazip şey makarna veya pratik fırın yemekleri oluyor.



Fırında makarna tarifleri hangi sosla olursa olsun hem kolay hem de şık sunumlu olması açısından tercih edilebilir.

Hem de evde yumuşamış çok domates varsa, mantarın günü geçmesin bir an önce pişireyim diyorsan e bi de makarna aşığı isen bu tarif tam sana göre :)


Malzemeler:
  • 6-7 adet yumuşamış domates
  • 400 gr mantar
  • 1 paket makarna
  • 3 diş sarımsak
  • 1 küçük soğan
  • 1 çay kaşığı kuru fesleğen
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Kaşar peyniri rendesi 
  • Parmesan peyniri
  • Tuz-karabiber

Domateslerin kabuklarını soyup rondodan geçirin. Püre gibi olmasın hafif taneli bırakın. Makarnayı haşlayın, bu sırada yapışmaz derin tavada 2 yemek kaşığı zeytinyağı ile yarım ay doğradığınız mantarları soteleyin. Suyunu çekince minik minik doğranmış sarımsak ve soğanları ekleyin. Biraz kavurduktan sonra domatesleri de ekleyerek sos kıvamına gelene kadar pişirin. Sos koyu olursa haşlanan makarnanın suyundan ekleyin bir kaç kaşık. Ne çok sulu ne de çok koyu bir sos olsun. Haşlanan makarnayı süzün ve sos tenceresine ekleyin biraz da beraber pişirin. Tuz-karabiber ve fesleğeni ekleyin. 

Karışımı bir fırın kabına koyarak en üzerine kaşar peyniri rendesini ve parmesanı serpiştirin. 




Peynirler eriyip üzeri kızarınca fırından çıkarın, sıcak sıcak servis yapın. 

Hep derim makarnayı dumanı üstündeyken yemek gibisi yok :)




Kalıp gibi durmadı ama tadı mükemmel oldu diyebilirim.

Şekile değil öze odaklanmayı başarabilmeyi diliyorum hepimize 

Yorumlar

  1. Bak işte sunum harika!
    Eminim çokta lezizdir.
    O ne şirin peçete öyle :) insan kullanmaya kıyamaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah aceleye bile geldi öyle üzüldüm ki güzel fotoğraflar çekemedim diye :/ ama tadı güzel olunca paylaşmadan edemedim. Teşekkür ederim Ersincim. Peçete Rossman'dan aynen koklaya koklaya kullanıyorum :)

      Sil
  2. çok leziz duruyor gerçekten, ki daha önce hiç fırında makarna yemedim. annem bilmediğim için yapmıyor dışarıda da fırında makarna imkanı bulmak çok zor. en iyisi kolları sıvayıp tarifi kendi başına denemek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle denemelisin bugün kalanı ısıttık yedik yine güzeldi :)) daha değişik fırında makarnalar da var az biraz daha zahmetli onları da yaptığımda paylaşırım burada :)

      Sil
  3. Bloğun harika olmuuuuuş (burada sevinç balonları, çiçek, böcek ve bilumum sevimlilikler var)
    Pastel renklere bayıldım ♥

    Makarnaya gelirsek ister fırına at, ister basit şekilde salçayla kavur, istersen öylece sade ver hepsine ba-yı-lı-yo-rum. Vazgeçilmezlerimden biri diyebilirim. Fırındaki hali de leziz görünüyor, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok heyecanlıydım sabahtan beri aktif hale getirmek için :) Yeni post yayınlamadan düzenlemem lazımdı ama işte yeni başlayabildim işten sonra :) Beğendiğine çok sevindim Derya ya <3 ufak tefek eksiklikler var ama zamanla düzelir :)

      Makarna süper kurtarıcı, böyle sunumu güzelleştirince de işin kolayına kaçmamış gibi duruyor :)) Teşekkür ediyorum canım.

      Sil
  4. Sunum harika, ellerine sağlık eminim tadı da çok güzel olmuştur :)

    YanıtlaSil
  5. Fırın makarnanın her çeşidine bayılırım, bu şekilde hiç denememiştim, normalde hep beşamel sos hazırlayıp öyle yapıyorum ama bu daha pratik. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Tabi beşamel soslular gibi dilim dilim olmuyor ama biraz peynir ile o fırın kabına girince tadı daha da güzelleşiyor :)

      Sil
  6. çok lezzetli görünüyor, özellikle de benim gibi makarna delisi biri için şu sabahın şu saatinde bile yemek istedim gerçekten, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makarna ayrı bir kategori değil mi? Kendisi ayrı sosları ayrı. Sanat sanat :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook