"Çocukluk suç mahali gibi. Dönüp dolaşıp kendini ve cevaplarını orada buluyorsun."




Çok takip etmiyorum Twitter'ı ya da fenomenlerini. Bir türlü tam ısınamadım, amacına uygun kullanamadım nedense. O yüzden bir çok insanın Twitter'dan Falanca diye tanıdığı Selcan Aydın'ı ben Yirmi5 ile tanıdım. Yazdığı her satırla tanıdım, benzetmeleri ile gülümsedim, hayal kırıklıkları ve üzüntüleri ile gözlerim doldu. Kitap bittiğinde ise sarılasım geldi, net !


Okurken kendi hayatınızı da sorguluyorsunuz. Şu an olaylara verdiğimiz tepkileri şekillendiren tek şey çocukluğumuz mu acaba? Çocukluktaki eksiklikler ya da aşırılıklar mı? İlişkilerinizde yaptığınız hataların mimarı anneniz ya da babanız mıydı yoksa? Çoğunun cevabını bulamayacağınız soruları sorduruyor kendinize.

Su gibi aktı gitti okurken, düşünürken. Elma ile armudu karıştırmadan keyifle okudum. Hatta Selcan'ın bir röportajında dedikleri çok hoşuma gitti; "Ezgi'nin Günlüğü, Yeni Türkü dinleyip rakı içersin ya da Hande Yener dinleyip kumsalda dans edersin. Bu edebiyatta da böyle. Beni kimle karşılaştıracağın önemli, benimkinin yeri de ayrı. Benim kitabım iki gün seni başka yere götürür, bir kitap hayatını değiştirir. Hayatımız zaten olmuş üç kelime ; “beğen, paylaş, yorum yap”. " 

Kitapta okuduğum zaman "ah bu kadar olur aynı ben" dediğim kısımlar oldu. Oralar bana kalsın. Sizlerle ara ara yazarın yazdığı sözleri paylaşmak istedim. Çok hoşuma gittiler.


"İnsan hayatında sadece bir kez gerçekten en dibi görüyor. Sonrası hep artçı depremler. Sonra hep aralarda, kıyılarda kalıyorsun ve bir daha toparlanmak hiç mümkün olmuyor."

"Aşk sensindir aslında. Sonra aşkı sevdiğin birine yakıştırırsın, aşık olursun."

"En dibi görmeden, ışığı görmek mümkün olmuyor. Düşmenin şiddetiyle sekip, yukarıya çıkıyorsun."

"Bir gün bir zaman tüneli yapılacak olsa sadece koku hafızasıyla çalışması yeter herhalde."

"Çocukluk suç mahali gibi. Dönüp dolaşıp kendini ve cevaplarını orada buluyorsun."


Yorumlar

  1. Çok iyi oldu bu paylaşım .
    Bende okuyacak yeni bir kitap arıyordum , buldum .
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir verebildiğime sevindim Şeyda, umarım sen de beğenirsin.
      Mutlu haftasonları :)

      Sil
  2. Twitter konusunda aynıyız , ben hiç sevemedim ... Kitabıda yazarıda senin sayende tanıdım. Okumak isterim ama o kadar uzun bir listem var ki :( ne zaman sıra gelir bilemem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde okunmayı bekleyen o kadar çok kitabım var ki Serra, seni çok iyi anlıyorum. Abimin hediyesi olduğu için bir an önce okumak istedim. Umarım bir gün sıra gelir okursun :)

      Sil
  3. Alıntıları da, senin yazını da çok sevdim. Okuma aşkım bazen öyle bir hortluyor önünü alamıyorum, bazen de öyle uzaklaşıyorum bir türlü denge tutturamadım :/
    Dibe vurup sekme kısmı umut verdi. Olur mu ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar coştu benimki valla biri bitiyor öbürüne başlıyorum. Hepsi çorba olmaz umarım :) Dibe vurmakla ilgili olan beni de çok etkilemişti. Bence de umut var. Olur olur :) İnanalım olur bence.

      Sil
  4. Eskiden takip ederdim kendisini ama kitap çıkardığını şu an öğrenmiş bulunmaktayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocaman yüreği var hakikaten vaktin olursa okumanı tavsiye ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook