Aralıkta Ankara




Havalar iyiden iyiye soğudu diye klasik bir giriş yapayım. Ama hakikaten soğudu dostlar aktiviteler kısıtlanıyor "ay bir hava alalım" çıkışları bir kafede sıcak çikolata içerken son buluyor.
Ankara'nın en sevdiğim özelliklerinden biri de sahne sanatlarının bolluğu; ve eğer düzenli bir şekilde takip eder, vakit ayırırsanız; haftanın "kafa yorgunluğunu" atmak için kendinize ve sevdiklerinize bir kaç keyifli saat hediye edebilirsiniz. Ama çok sadık bir tiyatro izleyicisi olduğu için Ankara'da bazı büyük oyunlara bilet bulmak için cidden çabalamanız gerekiyor.

Size keşifimden ve listemdekilerden bahsetmek istiyorum. Hani olur da ben vakit bulup gidemezsem listemdekileri sizler keşfedin bana haber verin :)

Keşfedilenler :

Ankara Sanat Tiyatrosu - Selamün Kavlen Karakolu



Önceden de söylediğim gibi çok sadık bir izleyici olamadım ama vakit bulsam her türlü oyuna giderim; en kötü meraktan giderim yani :) Ama Mustafa seçici ve bu sefer seçimi ona bıraktım yoksa yıllarca dilinden kurtulamazdım. Es kaza bir balıkçıya götürmüştüm kendisini; beğenmemişti hala söylenir durur :) Bu seçicilik inanılmaz keyifli bir oyun izlememize sebep oldu bu sefer. Zamanın nasıl geçtiğini anlamadık.

Ankara Sanat Tiyatrosu bünyesinde sahnelenen Selamün Kavlen Karakolu şu ana kadar izlediğim en güzel oyunlardan biriydi. Aziz Nesin'in hikayelerinin Yücel Erten tarafından oyunlaştırılıp yönetildiği bu politik komediden beklentim bu kadar yüksek değildi açıkçası. Gündeme de pek yerinde dokundurarak ve hiç enerjiyi düşürmeyerek seyirciyi kendilerine bağladılar. Salon şekli itibariyle de sahne ile iç içe oturunca enerji akışı hiç kesilmedi. Sıkıldığım tek bir an hatırlamıyorum. Mehmet Ulusoy, Mahir İpek ve Hakan Güven oyunculukları; Ali Seçkiner Alıcı ise hem müzisyenliği hem de oyunculuğu ile harika bir performans sergilediler. Genç oyuncular Özgürcan Çevik ve Özgün Aydın da samimi oyunculuğu ve enerjisi ile seyircilerden bol bol alkış aldı.  Oyundan herkes yüzüne yapışmış bir gülümseme ile ayrıldı. Fırsatınız olursa gidin görün; biletler hala satışta!


Listedekiler :

Galeri Uray - 60. Yıl Sergisi


Ankara'nın göbeğinde Kızılay'da yer alan Çankaya Belediyesi'ne ait  Galeri Uray'da TMMOB Maden Mühendisleri Odası'nın düzenlediği 60. Yıl Sergisi, konusu ile de oldukça ilgi çekici. Sergide heykel, resim ve fotoğraftan oluşan eserler bulunacak notu düşülmüş.

Cermodern - José Guadalupe Posada / Ölüm Kapıyı Çalınca



Kafatası çizimleri ile Meksika'da 1800'lerin sonu 1900'lerin başında meşhur olan gravür sanatçısı, grafiker José Guadalupe Posada'nın 100. ölüm yıldönümünde anmak üzere dünya çapında düzenlenen  "100. YIL JOSE GUADALUPE POSADA"  sergisi haftaya CerModern'de sergilenmeye başlayacak, sergi 10 Ocak 2015'e kadar da devam edecek. Gidip görülmeye değer. 

Ankara Galeri Siyah Beyaz - Pop Up Pazar


"Vintage tasarımlara doymak" temalı etkinliğimiz Pop Up Pazar olacak. İple çekiyorum desem yeridir. Kavaklıdere'deki Galeri Siyah Beyaz'da gerçekleşecek etkinlikte, ünlü vintage butiklerden seçkiler, defterler, el yapımı özel çikolatalar, takılar ve dahası olacakmış.

Mış miş müş :)

Ajandalarımıza notlarımızı aldıysak o zaman haftasonuna başlayabiliriz :)

Mutlu haftasonları !






Yorumlar

  1. seni nasıl kıskandığımı anlata anlata bitiremem şuan sanırım yaşadığım şehri çok seviyorum ama işte bu yönden çok eksik. Üniversitedeyken ayda bir İstanbul'a kaçardım ve her gidişimde mutlaka AKM 'ye uğrardır. Emin ol çok özlüyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz kenarında yaşayanları da ben kıskanıyorum feci :) insan elinde olmayana özeniyor sanırım. İnşallah imkanlar artar her şehrimizde, sahne sanatları hakettikleri değeri görür ve senin gibi kıymetli izleyicileri mutlu ederler.

      Sil
  2. Merhaba :) Sizi blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim ve takibe aldım banada beklerim :)
    suslusirine.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook