Haftanın Favorisi #3 : Motivasyon


Şu aralar en çok ihtiyacım olan şey motivasyon. Çalışmak için, dışarı çıkmak için, yemek yapmak için hatta kitap okumak için... Oturdum beni motive edecek bir şeyler bekledim. Biraz daha bekledim. Eee nerde hani  ?!? Bekleyecek miyim daha? Kim bilir ne zaman gelecek? Gelene kadar böyle enerjim bitik mi devam edeceğim?

Hani noldu benim pozitif enerjime? Noldu iyi düşünelim iyi olsunlarıma?

Sonra birden düşündüm motivasyon bana geleceğine ben ona gideyim, bırakayım gururu bir yana.

Hmm iyi fikir de, peki nerede bu motivasyon?


Motivasyonu uzaklarda arama Merve çünkü o içinde:) Şaka bir yana cidden aradığınız şey sizinle birlikte aslında. Sadece biraz daha dikkatli bakmamız gerekiyor. Bir şarkı, bir kupa sıcak kahve, bir mesaj, bir anı, ufacık bir gülümseme sizi motive etmeye yeter de artar bile ama; bazen yetmiyor gibi geliyor değil mi?



Bir şeye olsun diye öyle odaklanıyoruz ki çevremizdeki minik motivasyon puanlarını toplayamıyoruz. Sanki nihai amacımız o olaymış gibi, hayatımızda başka hiç bir şey önemli değilmiş gibi tüm enerjimizi tek bir şeye odaklayarak günü kendimize zehir ediyoruz. Gün mü sadece? Haftalar, aylar hatta...

Bir şeyler değişsin diye oturup bekleyemezsiniz. Hiç bir şey gökten kucağınıza düşmeyecek (en azından benim için böyle), bir şeyler için çabalamadan, değiştirmeden ufak şeyleri, istediğin büyük şeyler gelmeyecek sana.

Sürekli sorunlarından bahsetmek, istediklerinin olmadığından yakınmak da bir şeyi değiştirmeyecek inan. Sabaha kadar oturup konuş "işim böyle" "hayatım şöyle" "bunu istedim olmadı"... O sabah her şey istediğin gibi olmuş bir şekilde uyanmayacaksın. Daha fazla enerjini tüketeceksin olumsuzlukları zikrederek hepsi bu. O güzel enerjin heba olacak.

Neyi değiştireceğini bilmiyorsan benim gibi, günlük rutininden başla.



Mesela yarın sabah alarmı erteleme. Uyan 20 dakika erken (evet 20 dakika erteleyen arkadaşlarımız olabilir), telefondan biraz uzaklaş, bakma asosyal medyada kim ne yapmış? Anı yaşa. Kahveni koklayarak iç. Derin nefes al, şükret. Kutlamalar için özel gün bekleme. Sevdiklerine jest yap. Kendine çiçek al. Yetişemiyorum hiç bir şeye diye panikleme. Bırak yetişme. Bazı şeyler eksik kalsın. Hayat eksikleri ile tamamdır. Mükemmel olmaya çalışma mutlu olmaya çalış. Nasıl 3 öğün vücudunu besliyorsan, ruhunu da besle. Seni ne mutlu ediyorsa daha sık yapmaya çalış.

Çok küçük değişiklikler bunlar biliyorum ama hiç bir şey yapmamaktan iyidir diye düşünüyorum. En azından fark yaratacağına inanmak istiyorum. Bu da bir başlangıç sanırım.

Ve dün mesaideyken ilk motivasyonumu keşfettim. Seyahat :)

Çalışmak = Para = Daha Çok Seyahat Edebilmek



Floransa'yı düşündüm gözlerim kapalı. Sonra bir kahve yaptım kendime devam ettim çalışmaya. Ne kadar yorulduğumu bunaldığımı unutarak devam ettim.

Biraz da güzel düşünmeye zorlamak gerekiyor sanırım, beyni hile yaparak kandırmak gerekiyor ve bu emin olun sandığınız kadar zor değil. Safça biraz kendisi, güzel şeyleri düşününce hemen güzel hissetmeniz için hormonları salgılıyor :)

Yarın yeni bir gün, çabalayın bir şeyleri değiştirmek için. Pazartesi başlayıp salı biten diyetler gibi olmasın tüm hafta sizinle olsun motivasyonunuz. 

Hayatı ıskalama

Kendi motivasyonunuzu keşfet

Beynini kandır

Keyifli haftalar dostlar ! :)

Yorumlar

  1. Bazen gercekten insanin eli kolu kalkmiyor, olumlu dusunmek bile yorucu geliyor. Ama ne guzel demissin Merve, onemli olan o icindeki motivasyonu bulup onu ortaya cikarmak, yaptigin seyleri zihninde ona odaklamak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor gibi geliyor çoğu zaman. Havayı bahane ediyoruz illa ki bir sebep buluyoruz. Ama gerçekten elimizde olanlar ile mutlu olmak bu negatif moda girmekten daha kolay. Daha zahmetsiz :)

      Sil
  2. Günaydın:) Moralim o kadar kötüydü ki çoook iyi geldin canım:)
    Mutlu, enerji dolu geçsin haftan, öperim çok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Tubacım ne iyi etmişim yazarak o zaman :) Sakın bozma moralini hiç bir şey için. Çözümsüz hiç bir şey yok inan. Sana da mutlu huzurlu ve pozitif bir hafta diliyorum canım :)

      Sil
  3. Harika bir yazı Mervecim, "hayat eksikleriyle tamamdır" ı kazıdım hafızama.
    Motivasyonuna sağlık;=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlıhancım çok sevindim beğenmene zira ben senin yazılarını bayılarak okurken, senden bunu duymak çok mutlu etti. Hepimizin motivasyonuna sağlık :) Birbirimizden güç alırsak daha da kolaylaşır bu hayat. İyi ki arkadaşlar varlar!

      Sil
  4. Bugün bende oldukça enerjiğim biliyor musun? Yeni güne başlayabilmenin mutluluğu, içimi enerji ile doldurmaya yetiyor da artıyor. :)
    İç mis gibi kahveni, tebessüm sat her şeye inat!
    Merve'cim harika bir yazı olmuş. :) Her pazartesi, yaz sen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersincim enerjisi güzel arkadaşım. Ne güzel sen de haftaya bomba gibi başlamışsın. Umarım katlanarak devam eder bu modumuz. Çok teşekkürler arkadaşım, siz beğendikçe yazmak için kocaman bir sebebim daha oluyor :)

      Sil
  5. Oh be Merve! İşte sonunda şu pozitiflikler, ultra enerji patlamalı blog dünyasında arada mutsuzluk hakkını kullanan birini buldum. Evet eksikliklerim var, tüm kötü düşünceler üzerime doğru hücumda, gün içinde yılıyorum, mutsuz birçok anım, birçok kaygım, tasam ve somurtuk halim oluyor. Yukarıda yazdığın tüm o iyi hissetmeye doğru büyük motivasyon kapısının eşiğine kadar kişiyi ittirmeli kaktırmalı sürükleyen de bu dip anlar, taşınan yaralar, yükler. En kötü anlar seni en iyi anlara hazırlıyor işte. Üzgünlüğün, yılgınlığın tam ortasından çıkıyor o sıçrama güdüsü. Bu yüzden de işte güzel post, sahici post! Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey her an toz pembe olmuyor aslında, kimi zaman bu tür düşüncelerimi bastırıp yine cicili bicili postlar yapmıştım. Ama neden duygularımı dizginleyim ki? Mesela bu aralar hiç bir şey yapasım yok sık sık hastalanıyorum, huysuzum ama beni ben yapan detaylar bunlar değil mi? Bu dipten çıkacağım dediğin gibi sıçrayacağım. Bunu hızlandırmak için buraya mini notlar alıyorum kendime :) Sahici post demişsin ya en çok da ona sevindim. Çok teşekkürler Monica ♥

      Sil
  6. Mervecim insan evlenip de çocuklanınca motivasyon falan beklemiyorsun..Kurulmuş saat gibisin...isteyip istemediğini bile bakamıyorsun...Yapmalısın :))) Bu günlerin tadını çıkar arada hiç bişi yapmadan miskinliğinin tadını çıkar...Ama abartmadan tabiki :)))) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güliz ablacım tahmin edebiliyorum. Evlilik kısmına alışmak vakit almıştı, ah bir de çocuk mu :) En iyisi miskinliğe devam edeyim ben :)) Abartmam söz!
      Mutlu cumalar şimdiden :)

      Sil
  7. Merhaba, bloğunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Sibel, ben de blogunu ziyaret edeceğim mutlaka.
      Mutlu ve keyifli bir haftasonu olsun :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook