Limonlu Haşhaşlı Muffin


En sevdiğim muffinlerden biri olma yolunda koşar adım ilerliyor bu tarif. Hem hafif hem de mis limon kokulu. Mis kokulu limon Adana'dan ♥ Canım babam toplamış bahçeden göndermiş bize. Mustafa halime güldü, limonların hepsini tek tek kokladım diye. Ama çocukluğumun kokusuydu sanki.



Bu minik kekleri haftasonu kuzenlerime yaptım, herkes bayıldı. Kek hamuru bile ziyan olmadı Melis sağolsun :) Biraz ortaya karışık bir tarif oldu. Sevgili Özgenin Oltası 'nın muzlu muffin tarifi ile Ufuk Mutfakta 'nın limonlu haşhaşlı muffin tarifini bir güzel karıştırdım ortaya bu pamuk kekler çıktı :)


Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 3/4 su bardağı bardak şeker
  • 1/2 su bardağı  fındık yağı (sıvı yağ da olur)
  • 1/2 su bardağı  süt
  • 1+1/2 (1.5) su bardağı un
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yarım limonun kabuğu
  • Yarım limonun suyu
  • 1 yemek kaşığı haşhaş

Muzlu muffin tarifindeki püf noktaları hatırlatarak başlayayım tarife. Muffin yaparken mikser kullanmıyoruz. Sıvıları ayrı bir kapta, kuru malzemeleri ayrı bir kapta karıştırıyoruz. Kuruları sıvılara ekleyip olabildiğince hızlıca karıştırıyoruz. 

Fırını 175 derecede ısıtın.

Sıvıları karıştıracağınız kaba limon suyu, limon kabukları, şeker ve yumurtayı koyun. Bir kaşık yardımı ile karıştırın. Süt ve yağı da ekleyerek sıvıları karıştırma işlemini tamamlayın. 

Ayrı bir kapta  un, kabartma tozu, vanilin ve haşhaşı karıştırın. Sıvıların olduğu kaba kuruları aktarıp, hızlıca homojen bir karışım elde etmek üzere karıştırın. Arada oluşabilecek topaklanmaları dert etmeden, muffin kaplarınıza eşit bir şekilde paylaştırın. 

Önceden ısıttığınız fırına muffinleri yerleştirin. 25-30 dakika fırın kapağını açmadan pişirin. Sonrasında bir kürdan ile kontrol ederek, fırından çıkarın ve dinlendirdikten sonra servis yapın. Bu tarifle 12 adet muffin çıkıyor, standart muffin tepsileri işinizi görür.

Bahçe limonu kadar güzel şeyler olsun hayatınızda; öyle doğal, öyle güzel, öyle emek verilen karşılığı alınan cinsten şeyler 





Yorumlar

  1. Merve'cim nasıl güzel, nasılda pofuduk, nasılda kabarık nasılda leziz görünüyorlar ki sorma! :)) Pek marifetlisin ama sen. Afiyetler olsun...
    Her şeyiniz böyle doğal olsun. Limonlarınıza da pek imrendim vallahi. Güzel günlerde inşallah... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin'cim canım arkadaşım çok teşekkürler, pamuk kek resmen yumuşacık hem de hafif. Keşke şu an ofiste kahveni içerken sana eşlik edebilselerdi :/ Belki bir gün ha Ersin? :)
      İnşallah hep beraber güzel günlerimiz olur :)

      Sil
  2. O limonun miss kokusu buralara geldi sanki! ellerine sağlık Mervecim nefis görünüyorlar..
    hop aldım bir tane çayımın yanına:)
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke hop diye atsam pıt diye düşse tabağına :) Teşekkür ediyorum Sebuş ♥
      En mutlusundan bir cuma ve haftasonu diliyorum!

      Sil
  3. Nasıl güzel bir görüntü, ellerine sağlık :) Limonların kokusu buraya kadar geldi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Limonlar harika kokuyor keşke kokusunu da paylaşabiliyor olsaydık sanal dünyada değil mi :)

      Sil
  4. Ellerine saglik sevgili Merve, ben de ayni hamurla hep kek yapiyordum ama simdi sende gorunce mufin fikri de fena degil, guzel gecsin gunun,
    takipteyim bana da beklerim!
    Sulti's
    http://asulti2000.blogspot.fr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Sultan :) Her şeyin miniği güzel ya ben bu ara takıldım muffin yapmaya :) Güzel ve keyifli bir haftasonu olsun :) Blogunu en kısa zamanda ziyaret edeceğim :)

      Sil
  5. Limon! Haşhaş! Muffin! Daha ne olsun ayol! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülçinim puf puf oldu ya en kısa zamanda sana yapacağım ♥

      Sil
  6. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. Etkinlikten gördüm, takibe aldım. Bana da beklerim..
    beautycoma.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Hoşgeldin, ziyarete geleceğim blogunu :)

      Sil
  7. Mervecim mis kokulu limonlu muffin den varmı daha güzeli... ellerine sağlık...Birde baba elleriyle toplamış...kızı sevgisini katmış...puf puf olmazda ne olur..afiyet şeker olsun...Babacığının da seninde ellerin dert görmesin..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güliz Ablacım sevgi katınca güzelleşiyor değil mi? Aynı fikirdeyim seninle! Çok teşekkür ederim içten yorumun için. İyi ki varsın !
      Mutlu haftasonları ❤

      Sil
  8. Ayyy ne güzeller, elimi uzatıp alabilsem keşke:)) Babacığının da seninde ellerine sağlık canım.
    Tarifi deneyeceğim mutlaka çok lezzetli olacağından hiç şüphem yok. Fotoğraflarına bayıldım bu arada:))
    Öperim kocaman seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canııım :) Yapıp getirebilsem keşke sana ve Elis'e ❤ Çok teşekkür ederim. Keşke gün ışığını yakalayabilsem de tam istediğim gibi olsa ışık ve renkler.
      Ben de öperim canım arkadaşım ❤
      En keyiflisinden bir haftasonu olsun!

      Sil
  9. Merhaba, keşif etkinliğinden geldim bana da beklerim :) http://makyajdefterimm.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tuğçe hoşgeldin :) Blogunu ziyaret edeceğim en kısa zamanda!
      Sevgiler.

      Sil
  10. wooow görseler müthiş blog keşif etkinliğinden geliyorum bana da beklerim

    bidolukozmetik.blogspot.com
    sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hoşgeldin :)
      En kısa zamanda blogunu ziyaret edeceğim.
      Mutlu günler

      Sil
  11. limonu portakalı dalından koparanlara o kadar özeniyorum ki tarifi yok.
    ellerine sağlık Merve, kek şu anda evde bir tepsi tatlı olmasa gecenin bu saatinde kalkıp yaptıracak türden. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten ben de şimdilerde daha iyi anlıyorum bahçeli bir evde büyümenin değerini... Üniversiteye başladığımda marketten limon almak çok garip gelmişti hala unutamıyorum o afallamamı :)) Eminim sizin evde çok daha güzel tatlılar var hep :) Teşekkür ederim.

      Sil
  12. Love lemons and of course muffins!

    Have a lovely weekend dear :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorry for late response, it's been a busy week!
      Love the way these muffins smell, if you'd like to try I can translate the recipe to you :)

      Sil
  13. Normalde limonlu kek sevmem ama o kadar güzel gözüküyor ki bayıldımm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen limon ekleyince annem keklere burun kıvırırdım. Meğer ne güzelmiş o kekler :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook