Biri Bizi Gözetliyor? - Trendeki Kız

16-17 yaşlarındayım, üniversite sınavına hazırlanıyorum. Test çözmekten başka her şey ilgimi çekiyor sanırım.  Kocaman pencere önünde duran kocaman masada, kocaman test kitapları ile boğuşurken en keyif aldığım şey etrafı gözetlemek. Mahalle muhtarı misali hop o çocuk döndü mü okuldan, aman teyzecim camları sile sile erittin, bu adam sekreterine neden çiçek getirip duruyor kesin bir haltlar karıştırıyor bunlar, şu kadın çocuğuna sahip olamıyor çocuk yine soğan kabuklarını balkondan aşağı attı. -Aklıma nedense Ugly Naked Guy geldi bu arada- Bütün bunlar analitik geometriden, optikten ve sindirim sisteminden o kadar cazip geliyordu ki keşke sınavda teyzeyi ve sekreteri sorsalardı :)

Ama itiraf edelim gözetlemenin rahatsız edici ama çekici bir tarafı da var Trendeki Kız'ın önsözün de yazarın söylediği gibi.- Siz de itiraf ettiniz değil mi? Yalnız olmamalıyım, yoksa sileceğim yukarı paragrafı :) - Her şey Rachel'ın çok masumane bir şekilde her gün bindiği banliyö treninden etrafı gözetlemesi ile başlıyor ve vakit geçtikçe gördüklerine kendini fazlaca kaptırmasıyla bambaşka bir hal alıyor. Bir yandan da Rachel'ın hızlı trene dahi binse uzaklaşamayacağı sorunları var. İsteği dışında biten bir evlilik, elinden alınan bir hayat, tüm bunları sindirmeye çalışırken aldığı fazlaca alkol... Tren raylarında kurduğu hayaller hayatındaki en eğlenceli şey. Fakat bir süre sonra bu eğlencesinin o kadar da "eğlenceli" olmadığını anlıyor ve olaylar iradesi dışında ilginçleşiyor...




Gerilim mi dersen, değil! Polisiye türlerinde ahkam kesemem ama daha iyi kurgulanmış polisiyeler de okudum. Ama "bana saracak bir kitap lazım" diyorsan doğru yerdesin! 1 günde dahi bitirebilir bir tempoda kitap. Akıcılığının sebebini kişilerin ağzından günlük yazar gibi yazılması olduğunu düşünüyorum. Bu tür kitapları hep daha çabuk bitiriyorum çünkü.

İnternette pek tabi çok farklı görüşler var. Kimisi bayılmış kimisi bitirememiş... Aldığı övgüleri hak ettiği yönleri de var ve evet okunması gereken bir kitap ama "film hakları bile alındı" "şu kadar sattı" gibi yaftalar ile beklentiyi yükseltip sonra hayal kırıklığı yaratabiliyor. Yani bırakın "Halk karar versin!" :)


"Mutlu olmak istiyorsan, herkes gibi yaşarken kimse gibi olma."

"Sahip olamadığın bir şeyin yasını tutma."

"Hepimiz birer seyirciyiz. Tren yolcuları dünyanın her yerinde aynıdır."

"Hayat bir paragraf değildir ve ölüm de bir parantez."


Keyiflisinden bir haftasonu olsun!

Yorumlar

  1. Aldım listeme, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Umarım beğenirsin Bahar :)

      Sil
  2. Ne güzel bir yazı olmuş! Trenli kızı sen tavsiye ettikten sonra bir solukta okudum. Kah Reyçıl'a gıcık oldum, kah haline üzüldüm. Sonu tahmin etmeye çalışırken seni çıldırttım biliyorum. Uzun zamandır en keyifle okuduğum kitaplardan biriydi. Bu kız bu işi biliyor gençler! Tavsiyelerini dinlemek lazım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spoilersız yazmak için baya uğraştım biliyorsun hiç sevmem söylemeyi hahaha. Senin seveceğini biliyordum ve keyifle okuduğun için çok mutluyum çikom :) Diğer tavsiyeler yolda :))

      Sil
  3. Benim bayıldığım bir kitap oldu. Özellikle geçişler ve hızlı temposu beni çeken en önemli unsur oldu. Filmi yapılmalı mı? Bence hayır:) Kafamda karakterleri öyle bir yerleştirdim ki kesinlikle izlemem filmini. Uzun zamandır beni bu kadar heyecanlandıran olmamıştı, işin garibi konusu çok sıradışı değil, başarısıda bu bence. Mesela Aklından Bir Sayı Tut beni benden almıştı, Allahım oraya koyuyorum çözemiyorum:) Konunun özeti: Sevdim ben bu kadını ilk denemesi için harika:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Instagramda paylaştığın zaman sıradaki kitabım bu değildi, öne almıştım iyi ki de almışım :) Senaryolaştırılmak için fazla olağan bir konu bence de, daha özgün senaryolardan yanayım ya da gerçek hikayelerden. Bundan sonra da takip edilir kitapları :)

      Sil
  4. Ben de geçen DR'da görüp alsam diye düşünmüştüm.. Önce yorumlara bakayım demiştim, süper oldu senin yazdığın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper zamanlama o zaman :) Yolculuk varsa yakında daha da denk gelmiş olur. Zaman geçer gider yolda :)

      Sil
  5. Bilmediğim bir kitaptı, teşekkürler yazı için, ayrıca sondaki sözler de iyiymiş..))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir tavsiye olmuştur umarım, rica ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook