Balkabaklı Yulaflı Kurabiye

Yemeklerle ilgili net tespitlerim oluşuyor deneyimledikçe. Mesela krema+sarımsak bir araya geldiğinde güzelleşmeyecek sebze yok. Ve tabi çok büyük hayranı olduğum (burada nasıl bahsetmemişim ondan daha önce?) Julia Child'in dediği gibi "With enough butter anything is good"; tereyağ eklediysen o olay bitmiştir :) İstersen salçalı makarna yap ama o mini minnacık tereyağını koy damağında havai fişekler patlasın. Son net tespitim şudur; balkabağı, tarçın, muskat, zencefil, karanfil ile birlikteyse o kekin ya da kurabiyenin lezzetli olmaması imkansız! Hatta bu baharatları bence hiç ayırmamalılar, onlar her şeye beraber girmeli :)

Kalan balkabağını da püre haline getirdim ve yeni bir tarif denemek istedim. Kurabiyede tadını çok gösterip göstermeyeceğinden emin değildim ama dediğim gibi bu baharatlarla birleşimi oldukça başarılı.

Denediğim balkabaklı tariflerin en kıtırı da bu oldu sanırım. Keklere ya da pastalara verdiği nemli dokunun aksine bu kurabiyedeki kıtırlık ile başka bir boyutta lezzet ile karşılaşıyorsunuz.





Malzemeler
  • 1+1/2 (bir buçuk) cup balkabağı püresi
  • 2+1/2 (iki buçuk) cup un 
  • 1+1/2 (bir buçuk) cup yulaf kepeği
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı vanilin 
  • 3/4 çay kaşığı tuz 
  • 2 çay kaşığı tarçın  
  • Çeyrek çay kaşığı muskat rendesi 
  • Çeyrek çay kaşığı zencefil
  • 1 cup tuzsuz tereyağ (eritilmiş)
  • 1+1/2 (bir buçuk) cup şeker
  • 1 büyük yumurta
  • 1 cup damla çikolata
  • 1 cup ceviz

*Cup, teaspoon (çay kaşığı) ve tablespoon(yemek kaşığı) ölçü kaplarını kullanmanız daha iyi sonuç verecektir. Balkabağı püresini nasıl yaptığımı üzerine tıklayarak öğrenebilirsiniz. 





 Eritilmiş tereyağ, şeker ve yumurtayı tamamamen karışıncaya kadar çırpın. Balkabağı püresini ekleyin, bir kaç tur daha çırpın oldukça yoğun bir karışım oluşacak. Ayrı bir kapta baharatları, unu, yulaf kepeğini, kabartma tozunu, vanilini karıştırın. Sıvı malzemeleri unlu malzelerin üzerine dökün ve büyük bir tahta kaşıkla karıştırın, ceviz ve damla çikolataları ekleyin biraz daha karıştırın.

Yağlı kağıt serdiğiniz tepsinize veya tepsilerinize yemek kaşığı ile 2'şer kaşık hamur koyun. Hamurları aralıklı yerleştirin çünkü pişerken yayılacaklar. Üstleri kahverengileşince fırından çıkarın ilk sıcağı geçince üzerine temiz bir bez örtün ve soğumaya bırakın. İlk çıktıklarında yumuşak olsalar da soğudukça kıtır kıtır bir kurabiye kıvamına gelecekler.

Hava almayan kapaklı bir kapta 1 haftaya kadar tazeliğini koruyor.





Afiyetli sofralarınız olsun bu haftasonu :) 

    Yorumlar

    1. Bizzat test edip onayladım. Muhteşem! Merve'ye yeni tariflerini her tattığımda "olmamış bu, sen bir daha yap" diyorum. Gizli emellerim var tabi, tekrar tekrar yabsın ben de afiyetle götüreyim :D

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Hahaha ben de hiç anlamamış gibi yapıp bir daha yapıyorum ki sizleri besleyim yavrucuklarım :)))

        Sil
    2. Balkabağını nasıl sevdiğimi anlatmaya kelimeler yetmez sanırım , şahane bir lezzet , makarnanın içinde de şahane oluyor tatlıda da ... Ve ben balkabaklı tariflere hiç dayanamıyorum , ee buda demek oluyor ki senin bu tarifini hemen deniyorum .. Ve o tereyağı yok mu ? dediğin gibi minicik bir tereyağı bile o yemeği şahlandırıyor ...

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Makarna aklımda. Ama bir yandan acaba diyordum şimdi sen de dedin ya denemeliyim kesinlikle diyorum şu an. Tereyağı ayrı bir olay. Üzerine blog açılır, kitap yazılır :)

        Sil
    3. Merhaba blogunuzu cok srvdim bloguma beklerim

      YanıtlaSil

    Yorum Gönder

    Piece Of Instagram

    Piece Of Cake Facebook