Balkabaklı Cupcake



Pre-diyabetik bir dönemden geçiyorum o yüzden bir süredir tatlı, kek, kurabiye yapamıyordum. Misafirlerime "kusura bakmayın biz bir süre tatlı yemeyeceğiz o yüzden size de yok" bile dedim :). Fakat önüme soyulmuş,temizlenmiş, dilim dilim kesilmiş balkabağı gelince kendimi internette tarif ararken buldum. 


Haftada bir yarım, minik, kibrit kutusu büyüklüğünde tatlı hakkımı (ki çoğunu kullanmadım bu haklarımın) kendi yaptığım, içine ne koyulduğunu bildiğim mini keklerle yapmak kulağa daha hoş geldi :)


Kek için Malzemeler:
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 (yarım) su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı sulu yoğurt
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 4 yemek kaşığı balkabağı püresi (Buharda haşladım, çatalla ezdim)



Damy's Kitchen Cupcake Kreması için Malzemeler:


  • 1 su bardağı labne 
  • 1/2 su bardağı yumuşamış tereyağı
  • 2 su bardağı pudra şekeri 
  • 2 tatlı kaşığı vanilya özütü





Fırını 180 dereceye ayarlayın.

Yumurta ile şekeri yüksek hızda köpük köpük olana kadar çırpın. Yoğurt ve yağı da ekleyerek düşük hızda çırpmaya devam edin. 


Un, kabartma tozu, vanilyayı ve tarçını ayrı bir kaba eleyin ve kaşıkla karıştırın.  Kuru malzemeleri yumurtalı karışıma ekleyerek spatula ya da kaşık ile kabarıklığını bozmadan yavaş yavaş karıştırın. 


Balkabağı püresi de ekleyerek yavaş yavaş karıştırın homojen bir karışım elde edin. 




Kağıt kek kalıplarını fırın tepsisine dizin ve 2'şer yemek kaşığı kek hamurundan koyun. Koyu sarı renk alana kadar fırında pişirin. 

Kekler soğuduktan sonra krema ile tepesini kaplayıp, renkli şekerlemeler veya tarçınla süsleyebilirsiniz. 

** Bu ölçülerden 24 adet kek çıkıyor.








Afiyet olsun :)

Yorumlar

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook