Dantel vs. Saksı




Bu tür yazılarımı etiketlerken DIY demeyi tercih ettim, internette de bu adı ile anılıyor çünkü. DIY(Do it yourself) yani Kendin Yap. El emeği göz nuru da diyebiliriz. Biz millet olarak alışığız bu kavrama, hatta yapmayan ayıplanırmış eskiden ama, bu kavram bir sürü şeyi daha kapsıyor. Var olan bir kavanozu, tshirtü ya da mobilyayı yenilemek de DIY kavramına dahil olabiliyor. Yabancı bloglar da olduğu kadar yerli bloglarda da çeşit çeşit projeler bulmak mümkün. Bir nevi Derya Baykalizm :)

Çocukken Barbie bebek evini küçük ev aletlerinin karton kutusundan yapmış biri olarak, bu konudaki araştırmacı ruhuma ve merakıma engel olamıyorum :) Pinterest bu konudaki baş danışmanım. DIY & Crafts bölümünde o kadar güzel şeyler oluyor ki, insan kendini bakmaktan alamıyor.

İstanbul'dan Ankara'ya taşındıktan sonra Eminönü'ne rakip (mi acaba?) olan Çıkrıkçılar yokuşuna gidip gözüm dönercesine alışveriş yapıp evime ufak ufak detaylar eklemek istedim.

Dantel şeritlerden aldım mesela, metrelik satılıyor. Genelde havlu kenarı gibi çeyizsel şeylerde kullanılıyor ama benim aklıma gelen ve  A Beatiful Mess'te  DIY projelerinden gördüklerimi yapmak üzere 5 mt edindim :) Kavanozlardan başladım, bluz yeniledim veee en son da evdeki saksılara sardım. Gören herkesin "Ay Merve inanmıyorum bununla mı uğraştın ya?" demesine kulak asmadım hepsini dantelledim :)

Yapımı çok basit ama görüntüde çok şeker saksılar elde ettim. Saksı etrafını ölçerek, dantel şeritten kestim, silikon tabanca yardımı ile de yapıştırdım. Dantel arasından yapışkan izleri belli olmayacak şekilde azar azar sıkın, yapıştırıcı oldukça kuvvetlidir. Az miktarı bile yeterli olacaktır. Elinizin alışması için yapıştırma işleminden önce bir kaç kez kağıt üzerinde miktarı ayarlayabilirsiniz. Fotoğrafta yakından belli olduğunu görebilirsiniz, acemilik diyelim :)





Yapıştırdıktan sonra saksınız hazır :)

Mini not: Bundan sonraki DIY yazılarında adım adım fotoğraflarla size detay vereceğim. Şimdilik affedin, bu eski bir çalışmaydı :)





Her şey kararında güzel, siz siz olun benim gibi HER ŞEYİ dantellemeyin :)

Sevgiler
Merve 

Yorumlar

  1. Yuh arkadaş dantel olayı saksıya kadar uzandı :)Yakında bize de dantel giydireceniz :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook