Peynirli Enginar



Her türlüsü kabulüm olabilecek bir sebze daha : ENGİNAR. Bir çok insanın görmeye tahammül edemediği (çok ayıp) bu güzel enginarları klasik tariften baya alakasız malzemelerle yaptım. Peki ben genelde neden klasik tariften çıkıyorum? Hayır yani evet yeni tarifler denemeyi seviyorum, ama sebebi o değil. Sebebi Mustafa! Garnitür sevmediği için klasik zeytinyağlı enginar olayına girmedim. İşin sırrı sarımsakta sanırım, nasıl olsa pişiyor tereddütsüz koymalısınız, kokusunu bahane etmeyin derim :) Et veya tavuğun yanına çok güzel bir yakışır ama tek başına bir yemek olarak doyurmayabilir :) 


Malzemeler: 
  • 5 adet enginar çanağı
  • 125 gr beyaz peynir 
  • 1 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı galeta unu
  • 1 diş sarımsak
  • Zeytinyağı
  • Yarım limon suyu
  • Kaşar peyniri
  • Tuz, karabiber

Enginarları üzerini kapatacak kadar su, 1 yemek kaşığı zeytinyağı ve yarım limonun suyu ile yumuşayıncaya kadar pişirin. 



Bir kasede yumurta, peynir, galeta unu, ezilmiş sarımsak, tuz ve karabiberi karıştırın.

Pişen enginarları fırın kabına yerleştirin, 2-3 yemek kaşığı kadar zeytinyağını üzerlerine gezdirin. Peynirli karışımı eşit olarak bölüştürün. Kaşar peynirini ya rendeleyin ya da benim gibi ince dilimler halinde koyun. İsterseniz çok az galeta unu serpiştirebilirsiniz. 




200 derecelik fırında yaklaşık 20 dakika pişirin.







Afiyet olsun :)

Yorumlar

  1. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibime aldım :)
    Bende bloguma beklerim.
    Sevgiler,
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Hemen geliyorum ben de blogunuza :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook