Mini Mini DIY'ler Çalışkan Merve'ler #2 - Kavanoz Yenileme - Peçete Dekupajı - Yünden Kalpler

Geçtiğimiz 2 haftaya bir çok şey sığdırdım. Böyle şeylerle uğraşırken yorulduğumu sıkıldığımı hissetmiyorum.

♥ Kavanoz ve Teneke Kutu Dekupajı 

Çikomun Elif'i dünyaya gelecek çok az kaldı. Onun en yüksek sesle (kibarlaştırdım) konuşan, kahkaha atan teyzesi olarak ona bir şeyler yapıyorum elimden geldiğince. Bebek odasında her şeyin yerli yerinde pratik düzenli olabilmesi adına süslü kavanozlardan yapalım dedik. Elif'in odası pastel tonlarda olacağı için hep öyle renklerle çalıştım. Belki de en iddialı renk kırmızı kavanoz kapağıdır. Vernikleyince de iyice kendisini gösterdi. Sünger ile boyadım kavanoz kapağını, internette de görmüşsünüzdür teneke yüzeylere boyayı vurarak boyanıyor. Ama asla bu yöntemle pürüzsüz olmuyor.




 Kavanozun üzerine de baykuşlu ve kalpli peçetelerden kestiğim kısımlarla ile dekupaj yaptım. Peçete tutkalı ile 2 kat yapıştırdım. 3 kat da vernikledim.

Kalpli tarafı.



Küçük puantiyeli kavanoz birden gözüme güzel gelince ortaya çıktı. Kapağına kalpli peçeteyi yapıştırdım. Odaya uyum sağlamasa bile çikolatım kullanır diye yaptım :) (böyle zamanlarda hep bebeğe odaklı oluyor herkes anneyi unutuyor ya)



Teneke kutu ise aşerme zamanlarından kalma (alo krispy kreme) hehehe, değerlendirelim istedik onu da. Kutunun orjinal haline buradan bakabilirsiniz.  Yazıyı kapatayım sadece dedim çünkü puantiyeleri çok şirin, kıyamadım tümden boyamaya. Sonra baktım öyle ya da böyle yamalı gibi duruyor. Sünger fırçayı normal fırça gibi sürdüm. Pom pom diye boyamadım yani. İnternette teneke kutuların ancak öyle boyanabileceği yazıyordu. Fakat ben şansımı denemek istedim. Katlar arası 2-3 saat bekledim. İlk katta kapandı yazı ama ben 3 kat boyadım daha homojen durması için.



Bilgisayar çıktısı ile koala ve Elif yazısını da peçete tutkalı ile dekupaj yaptım. Yapıştırıcıyı tüm kutuya sürdüm, ton farkları oluşmasın diye. 3 kat da vernikledim.

♥ Kavanoz Kapağı

Eğer cupcake kağıtlarınız tekrar kullanılacak durumdaysa atmayın, onlardan çok güzel kavanoz kapağı oluyor :) Dekupaj yaptığım diğer kavanozun kapağı için, tamamen tesadüfen renkleri uyuşan cupcake kağıtlarımdan birini kavanoza peçete tutkalı ile yapıştırdım. İleride mutfağımın renklerine göre bütün kavanozlarıma bunu uygulayacağım.

Diğer baykuşlu kavanoz.


Tığ işi Dekoratif Kalpler

Aslında amacım bu kadar çok kalp yapmak değildi ama öğrenince durduramadım kendimi :) Her renkten yapıp asasım var her yere. Bir klasik olarak anlatımını geçiyorum :) Buradan  nasıl yapıldığına bakabilirsiniz ve kısaltmaların anlamları için de buraya bakabilirsiniz. Türkçe kaynak bulamadım :/ ama bu dekoratif kalplerle ilgili bir şeyler var aklımda. Eğer onu becerebilirsem, yapımını da size Türkçeye çevireceğim.






İmkanınız varken her gün gidin koşun sarılın annelerinize, her günleri mutlu olsun, özel olsun ♥ 

Mutlu miskin pazarlar !



***Söylemeden geçemeyeceğim, özel günler konusunda artık daha hassasım belki de bilemiyorum; televizyondaki anne reklamlarının hiç biri bana şirin gelmiyor. Kapitalizm kokulu reklamlar. Onları izlerken aklıma ilk gelen evladını kaybetmiş anneler, annesini kaybetmiş evlatlar oluyor. Negatiflik de uyuzluk de ne dersen de. Hiç bir şeyi abartmadan göze sokmadan yaşayamıyoruz, sade sessiz... Dediğim gibi henüz yanımızdayken, hayattayken değerlerini bilelim yeter  ♥ 

Yorumlar

  1. hepsi ne tatlı olmuş..ama ben en çok puantiyeli kapağı beğendim :) ben de denemeliyiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeşit çeşit cupcake kağıdından yapasım var benim de, çok pratik oluyor :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook