Mantar Soslu Köfte

Ben buzluğa pratik olsun diye hazırlayıp koyduğum yiyecek miktarını biraz abarttım sanki. Küp küp doğranmış kabakla, jülyen kesilmiş biber buldum geçenlerde. Bildiğin özenmiş, yapmış ve koymuşum. Biliyorum çok sağlıklı bir şey değil ama çalışan ve evde yemek yemek isteyen bir aile için ideal bir çözüm kabul edin.

Bu kurtarıcılardan en süperi ise köfte ! Öğrenciliğimde hazır köftelerden tiksindiğim için köfteleri kendim hazırlamaya hiç üşenmiyorum. Zaman varken yapıp atıyorsunuz buzluğa, "en kötü köfte pişiririm yahu ne olacak" rahatlığı geliyor üzerinize :) 





Köfte İçin Malzemeler: 
  • 250 gr orta yağlı kıyma
  • 1 küçük soğan
  • 1 dilim ekmek içi
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı tatlı toz kırmızı biber, 
  • Yarım çay kaşığı karabiber 
  • Çay kaşığı ucu ile kimyon
  • Tuz
  • Kıvamı için yarım yemek kaşığı zeytinyağı
Bu malzemelerle yaklaşık 12 köfte çıkıyor. 

Sosu için Malzemeler: 
  • 500 gr istridye mantarı
  • 2 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • Yarım küçük kutu krema (100ml)
  • 1 tatlı kaşığı hardal
  • Tuz, karabiber

Köfte için tüm malzemeleri karıştırıp yoğurup istediğiniz şekli verip, dilerseniz anında pişirin; dilerseniz sonra pişirmek üzere dolaba koyun. 

Tavada az yağ ile köftelerinizin iki tarafını mühürleyin. Çok pişirmenize gerek yok, çünkü fırında da pişecekler.  Rengi değişen köfteleri fırın kabına yerleştirin. 



Ayrı bir tavada tereyağını eritin, doğradığınız mantarları kavurun. Suyunu bırakan mantarlara kremayı ekleyin, krema kaynayınca ezdiğiniz sarımsakları ekleyin. Hardalı, tuz ve karabiberi de ekleyerek özdeşleşene kadar pişirin.



Fırın kabındaki köftelerin üzerine sosu dökün, isterseniz kaşar peyniri de koyabilirsiniz bu aşamada. 180 derecelik fırında 20 dakika daha (arar ara kontrol ederek) pişirin.






Sıcak servis yapın. 

Afiyet olsun :)



Yorumlar

  1. eline sağlık çok lezzetli duruyor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Mantar ile köfte çok yakıştı tavsiye ederim.

      Sil
  2. ellerinize sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ben de sevgiler, mutlu haftasonları.

      Sil
  3. hiç bu şekilde denememiştim :) ellerinize sağlık çok güzel görünüyor ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Çok lezzetli oldu tavsiye ediyorum :)

      Sil
  4. Ellerine sağlık :)
    Banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Hemen geliyorum :) Mutlu haftasonları şimdiden !

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook