Avokadolu Patates Salatası

Roma yazısı beklerken nerden çıktı bu patates salatası diyebilirsiniz. Ama son zamanlarda yaptığım ve yediğim en lezzetli salatalardan biri olunca araya tıkıştırabilirim diye düşündüm. Sarımsaklı, zeytinyağlı avokado ezmesini kahvaltıda yiyebilecek kadar çok seviyorum avokadoyu. En organiğinden avokado ve zeytinyağının her sene belirli zamanlarda Antalya Gazipaşa'dan evimize geliyor olmasının bu sevgide katkısı büyük tabi.




Avokadonun kremamsı kıvamından dolayı bir çok salataya sos olarak kullanılıyor olduğunu gördüm. Patatese de böyle sosların yakıştığını düşünerek patatesli olanı denemek istedim. Sonuç muhteşem! Klasik salata tariflerinden sıkılanlara; sağlıklı ve pratik bir yemek yapmak isteyenlere güzel bir seçenek.


Malzemeler:
  • 2 adet büyük boy patates
  • 1 adet olgunlaşmış (yumuşamış) avokado
  • 1 diş sarımsak
  • 1 adet soğan
  • 1 yemek kaşığı hardal
  • 1 çay kaşığı kuru fesleğen
  • Yarım limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı elma sirkesi
  • 2 yemek kaşığı Zeytinyağı
  • Tuz-Karabiber
Patatesleri soyun ve salataya koymayı düşündüğünüz büyüklüğe göre kesin. Zaman zaman çatal ile kontrol ederek, parçalanmasına izin vermeden patatesleri haşlayın. Haşlanan patatesleri soğuması için bir tabağa alın. (Benim gibi vakti dar olanlar buzdolabına koyabilirler soğutmak için)

Bu sırada avokadoyu ikiye kesin, çekirdeği kolayca çıkacaktır. Bir kaşık yardımı ile kabuğundan sıyırın. Salatayı karıştıracağınız kasede çatalla avokadoyu ezin. Ezilmiş sarımsak, hardal, minik minik doğranmış soğan ve diğer malzemeleri avokado ile karıştırın. 

Soğumuş olan patatesleri bu sosa ekleyerek karıştırın. 



Vaktiniz varsa salatayı buzdolabında biraz dinlendirdikten sonra servis yapın. Ve afiyetle yiyin !





Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık, çok lezzetli görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Mutlu haftasonları !

      Sil
  2. Merve geçen sene avakadoyu çocuklar için aldım, balla karıştırdım, hiç beğenilmedi :( Salatasını yapsaydın daha güzel olurdu demişlerdi..Bide salata olarak deneyeyim bakalım..Çok güzel ve lezizi görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğan, sarımsak girdi mi işin içine her türlü sebze güzelleşiyor. Mesela avokadoyu ezip, sarımsak, tuz ve zeytinyağı ile koyu bir sos olarak yapıp, sandviçlerine de sürebilirsiniz. Öyle de çok güzel oluyor. Hatta öyle bir tarif yapıp da koyarım inşallah, ufak bir rahatsızlık geçirdim onu üzerimden bir atayım sahalara döneceğim :) Bu arada teşekkür ederim :)

      Sil
  3. avokadonun çok sağlıklı olduğu söyleniyor ama hiç kullanmadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem sağlıklı hem lezzetli, ama sevmeyeni de çok. Tarifi denemeden olgun (yumuşamış) bir avokadoyu ve sarımsağı ezip zeytinyağ tuz ve biber ile tatlandırıp ekmeğin üzerine sürüp tatmanızı isterim :) ısınırsanız her türlü tarifte seversiniz :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook