Muzlu Parça Çikolatalı Muffin

Full konsantre olmuş çalışıyorken canınız tatlı isterse, ve tam da o sırada aklınıza hevesle alıp kullanamadığınız muffin tepsisi ve dolaptaki fazla yumuşamış iki adet muz aklınıza gelirse "muzlu muffin" diye internette aratma olasılığınız yüksek. Karşınıza da tariflerine, ölçülerine güvendiğiniz ve severek takip ettiğiniz Özge'nin Oltası blogundaki muzlu muffin tarifi çıkabilir ve eve koşa koşa gidip tarifi hemen yapmaya başlayabilirsiniz :)


Aslına bakarsanız o kadar lezzetli ve yumuşacık oldular ki yapmak için hiç bir bahaneniz olmasına da gerek yok :)





Tarifi aynen sitedeki gibi uyguladım. Sonuç süper. Yumuşacık muffinlerimiz oldu. Hem de hemen oldu. Çay bile hızlarına yetişemedi.



Malzemeler ve özet bir tarifi burada da bulunsun :)

(Tarifin sırasını biraz değiştirdim ben, başlayınca bir tarife bazen kafama göre devam ediyorum :) )

Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • Yarım su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı süt
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1.5 su bardağı un
  • 2 adet büyük yumuşak muz
  • Yarım çay kaşığı tarçın
  • 1 avuç damla çikolata
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu

Muzu tarçın ile birlikte ezin. Yumurtayı ve şekeri çatal yardımı ile çırpın (mikser kullanmayın) ve ezilmiş muzu ekleyin. Diğer sıvı malzemeleri (süt ve yağ) de ekleyerek bir kaşık yardımı ile karıştırın. Ayrı bir kapta kuru malzemeleri (un, kabartma tozu, vanilin ve damla çikolata) bir kaşıkla karıştırın. Kuru malzemelerin olduğu kaba sıvı malzemeleri ekleyin ve hızlıca karıştırın. Çok karışmasına gerek yok minik topaklanmaları dikkate almayın, genel olarak homojen olsun yeterli.

Muffin tepsisine yerleştirdiğiniz kağıt kalıplara eşit olarak paylaştırın. Bu tarifle standart kalıplarla 12 adet çıkıyor.

170-180 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 25-30 dakika pişirin. Kürdan ile pişip pişmediğini kontrol edin, kürdan temiz ise muffinleriniz hazır.

Afiyet olsun 







Yorumlar

  1. Ben senin bloguna girince aklıma hep nedense "Stromae - Tous Les Mêmes" geliyor :)
    Muffin, harika olmuş bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Şarkıyı çok severim, aklına gelmesi iyi bir şey değil mi ? :)) klibini ilk defa izledim yalnız şimdi yorumu okuyunca ne kadar eğlenceliymiş :)

      Sil
    2. İyi bir şey, hem eğlenceli hemde kaliteli.. :) Blog tasarımında harika olmuş zaten! Rengarek...
      :)

      Sil
    3. E süper o zaman:) Blogun yeni hali içime çok sindi hakikaten çok sağol Ersin !

      Sil
  2. çayın yanında olsa da yesek dedirtti bana:) nefis!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmkan olsa da demli çayıyla birlikte size getirsem :) Teşekkür ederim sevgili Sebuş :)

      Sil
  3. Muzluysa kesin güzeldir çok severimde ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Aynen muzlu ise direk 1-0 önde benim için de :)
      Sevgiler

      Sil
  4. Mervecim, Mustafa'nın şirkete getirdiği muffinler bu muffinler işte. Çok beğendik. acaba tarifi yok mudur diye düşünürken blogunda tarifi görmek ayrıca mutlu etti. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjgancım afiyet olsun, evet tarif istiyorlar diyince ben de demiştim blogtan link gönder diye :)

      Sil
  5. yum yum... Harika görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok da lezzetlilerdi. şıp diye tutan tarifleri seviyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook