Ev Yapımı Chai Tea Latte


Malum kahve zinciri ile meşhur olan chai tea latte önceleri önyargı ile yaklaşılan ama sevildiğinde de olsa da içsek dedirten Hindistan menşeli bir içecek. "Chai" Avrasya dillerinde çay demek olduğu için "chai tea" tabiri biraz yanlış kullanılmış oluyor. Amerika'daki kahve zincirlerinin uydurması olmuş bu isim biraz da. Yani bir ülke düşünün ki başka ülkelerin geleneksel tatlarını alsın, ismini cismini değiştirsin sonra bütün dünyaya pazarlasın :) İsmi orijinal haliyle yani masala chai (baharatlı çay) olarak kalmalıymış.



5 - 6 yıldır içeceklerde şeker kullanmadığım için kahvecilerde kullanılan hazır karışımın tadı bana oldukça şekerli geliyordu. Ev yapımı ağız tadıma göre şekeri ve aroması ile şahane oldu.

Ben artık evden eksik etmem bu aromalarla kim bilir daha neler yaparım :)

Malzemeler (2 kişilik):
  • 3.5 su bardağı süt
  • Yarım su bardağı çay demi 
  • 3-4 adet karanfil
  • 1 orta boy tarçın çubuğu
  • 5 adet kakule çekirdeği
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • Yarım muskat rendesi 
  • 3 adet tane karabiber 
  • 1 tatlı kaşığı bal (şekerli seviyorsanız artırabilirsiniz)


Sütü tüm baharatlarla birlikte kaynatın. Karışım kaynadığı zaman çay demini de ekleyerek biraz daha kaynatın. Ben sabah demlediğimiz çaydan kalanı koydum, gayet güzel oldu ama dilerseniz siz sallama çay ile yapabilirsiniz fakat sütü 4 su bardağı koymalısınız o zaman. Son olarak balı ekleyin. Süzerek kupalarınıza servis yapın sıcak sıcak için :)

Afiyet olsun :)



Yorumlar

  1. eee bu tam benlikmiş. Bu akşam bizde masala chai partisi var desene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh miss sıcak sıcak keyif yapın bu gün. Belki bir gün ellerimle yaparım sana ne mutlu olurum o zaman :)

      Sil
  2. Değişik , mutlaka deneyeceğim merve...severim farklı tatları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenirsiniz umarım aslında çok uzak olduğumuz baharatlar değil keyifli bir içecek :) Sevgiler

      Sil
  3. Oo bu tam kış içeceği Merve. Kakule dışındakiler evde mevcut. Onu da alayım yaparım ben bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen baharatların kokusu ile insanın aklı bir sahlepe kayıyor otomatik kış ile özdeşleştirdim ben de :) Afiyet olsun şimdiden Monica ♥

      Sil
  4. Harika. Cok severim ben de. Tarif icin tesekkurler.
    Blog kesfinden geliyorum. Blogunuz cok guzelmis. Uzun zamandir da yaziyorsunuz ne guzel. Ben de bloguma bekliyorum sizi. Kocaman sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Hemen geliyorum ben de ziyaretinize :)
      Mutlu haftasonları sevgili Gülşah :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook