Balkabaklı Parça Çikolatalı Ekmek / Pumpkin Chocolate Chip Bread



Kocaman balkabağımla başbaşayım mutfakta. Bir gün önce parke üzerinde çok "cool" görünüyordu ama şu an tezgahta çok manasız duruyor. Kesmek şart evet farkındayım. En keskin bıçağımı aldım tepeden daldım. Bir aşağı bir yukarı ıh çıkmıyor. Çek çek. OF ! Elimi kestim tabi. Hayır biliyorum başıma gelecekleri niye yardım istemiyorum ki? Yok her işini kendi halletsin Merve. Annemin"Kimselere muhtaç olma kızım" sözü, yanlış yerlerde aklıma geliyor bence. Neyse bir aşağı bir yukarı bir dilim kesebildim. Patates soyacağı ile de soydum. Soyacağı icat edene de dua ettim bol bol. Biraz yeşil kısımları kaldı ama haşladıktan sonra onlardan kurtuldum rahatça.

Maksimum bir dilimle ne yapabilirim diye artık birincil arama motorum olan Pinterest'e "pumpkin" diye yazdım. Cadılar Bayramı da yaklaşıyor diye kabağı oymalar mı ararsın, çeşit çeşit tatlılar mı ararsın, ne ararsan bol bol var. Sevgili Aslı'dan öğrendiğime göre balkabaklı makarna sosu bile varmış. Denersem mutlaka paylaşacağım blogta da. Uzattım lafı çok. Karşıma Sallys Baking Addiction'dan balkabaklı ekmek tarifi çıktı; ki kendisi yabancı yemek bloglarında benim için başı çeker. O yüzden bu tarifi denemek ve başarılı bir sonuca ulaşmak ayrıca mutlu etti beni. Banana Bread denemem de çok başarılı olmuştu. Tatlı ekmek tüketmek pek bizlik değil ama kek desen kek de değil. Daha yoğun kıvamlı ve daha nemli bir yapıda. İçindekilerin de tadını daha keskin hissettiriyor.  Malzemelerde çok ufak bir değişiklik yaptım, yok denecek kadar az ama hem de Türkçesi de blogta bulunsun diye yazıyorum.

Malzemeler:
  • 1 + 3/4 cup un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2 çay kaşığı toz tarçın
  • 1/4 çay kaşığı muskat
  • 3/4 yemek kaşığı tuz 
  • 2 büyük yumurta
  • 1 + 1/4 cup şeker
  • 1 + 1/2 cups balkabağı püresi
  • 1/2 cup fındık yağı
  • 2/3 cup damla çikolata
*Cup, teaspoon (çay kaşığı) ve tablespoon(yemek kaşığı) ölçü kaplarını kullanmanız daha iyi sonuç verecektir.



Fırın telini en alt katın bir üzerine koyun ve 180dereceye ısıtın. Ekmek tavası dediğimiz dikdörtgen kalıbı yağlıyoruz. 

Un, tuz, kabartma tozu, tarçın, muskat ve parça çikolataları bir kapta karıştırıyoruz. Ayrı bir kapta yumurta ve şekeri köpük köpük olana kadar çırpın. Yağı ve balkabağını ekleyerek biraz daha çırpın. Sıvı malzemeleri kuru malzemelere ekleyin ve bir spatula ya da tahta kaşık ile hızlı hızlı ama çok karıştırmayın. Arada kalan pütürcükleri göz ardı ediyoruz. Yağladığımız kalıba alıp fırına koyuyoruz. Fırınınızı siz daha iyi tanıyorsunuz ona göre tahlil edin. Ben ilk 40-45 dakika kesinlikle kapağı açmıyorum. Sonrasında kürdan testi yapıyorum. Hiç bir keki de üzerini kurutmadan çok çok kızartmadan alıyorum fırından. Damak tadınıza göre daha çok fırında tutabilirsiniz. 

Fırından çıkardığınız keki tamamen soğuyana kadar kalıptan çıkarmayın ya da dilimlemeyin. Soğuduktan sonra servis edebilirsiniz. 





Yorumlar

  1. Çok güzel görünüyor Mervecim...Ellerine sağlık....Bende köyden 2 tane bal kabağı getirdim....Birisi batman olacak kuzulara..:))) Benzete bilirsem tabiki :))9.Ötekide kabak tatlısı bol tahinli...kalan kabak dan daa senin tarifi deneyeceğim....Kuzulara yedirebilirsem ne mutlu bana...Sevgiler canımcım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahinli kabak tatlısını çok severim ama evde denemedim desem. Bu bir çılgınlık olmalı!! :D En güzelinden olacak o Batman ben biliyorum. Merakla bekliyorum Güliz ablacım. Benden de sevgiler ♥

      Sil
  2. Çok havalı bir şey olmuş bu? Ve bende aman Tanrım didim yani. :))
    Çok güzel şeyler yapıyorsun Merve'cim, ellerine kollarına, search butonlarına sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Ersin'cim ya çok sağol ne güzel yazıyorsun sen! İnsan gülümsemeden edemiyor. Senin de arkadaşlığına ve yorumlarına sağlık :)

      Sil
  3. bal kabağı değil de havuçla yapabilirim bunu :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havuçlu ve ıslak bir kek denemek var aklımda ne zamandır. Bu tarifi uyarlayabilirsem paylaşırım blogta :)

      Sil
  4. ilk defa tatlı ekmek gördüm balkabağı alır almaz denicem sanırım meraktan:)
    bidolukozmetik.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekmekten çok kek olarak tükettik biz. Ekmek olarak bal-kaymak ikilisi ile yenir sanırım maksimum o da :)) Bizde ekmek diyince yemeğin suyuna banmalı olacak o :))

      Sil
  5. Balkabağı hiç satın almadım daha önce.
    Şimdi bu tarifle cesaret edip denemek istiyorum.
    İnşallah becerebilirim :)
    Ellerine sağlık, devamını bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balkabağını o kadar çok tarifte kullanıyorlar ki pinterest verdi bana da cesareti :) Bence çok da güzel yaparsın! Kalan balkabağı ile bugün bir şeyler yapmalıyım; evet evet yapmalıyım :)

      Sil
  6. ig. de gördüğümde gelip tarifini zamanında okusaymışım diye hayıflandım şimdi. zira kaç gündür bitmeyen bir kabak tatlımız vardı değerlendirmiş olurdum. neyse bir dahaki sefere artık. değişik tarifleri severim. güzel de görünüyor. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabak tatlısının yeri ayrı, o kraliçe :)) Bunlar yan tarif :)) Baharatlarla ayrı güzel oluyor kabak, sanki o karışımı neye koysam güzel olur gibi geldi hatta. Deneyin sevgili Özlem çok seveceksiniz eminim.

      Sil
  7. Hayırlı haftalar, balkabaklı, parça çikolatalı ekmeğiniz çok güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Size de hayırlı haftalar. Hoşgeldiniz.

      Sil
  8. cadılar bayramıydı derken heryerde bal kabağı görmek insanı etkiliyor tabi :) ben de tatlısını yaptım eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlısının yeri apayrı bende ya istediğim tarifi deneyeyim aklım böyle bir gidiyor çatalladığım kabak tatlılarına :) Senin de ellerine sağlık eminim çok güzel olmuştur :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook