Ev Yapımı Nemlendirici Krem (Çatlak Önleyici & Geciktirici)

Organik yaşam ile henüz kafayı bozmuş değilim. Ama göbeğin büyüyecek şu şu kremleri kullanmalısın dedikleri piyasa kremlerine ve body butterlarına çok gıcık oldum. (Hamilelikte en çok ne yaptın? diye sorsalar. Gıcık oldum derim sanırım) Minnacık tüplerde dünyanın parası kremler. İşe yarayıp yaramadıkları ve içlerinde ne var belli değil . Ayıptır söylemesi bende zaten kilo aldığım dönemden çatlaklar vardı, yapı olarak müsaitim. Doğrusunu isterseniz hamilelikle ilgili son derdim çatlamaktı. Her şeyin bir çaresi var ve böyle keyifli geçirmem gereken bir dönemde çatlıcam diye kendimi üzemeyeceğim.

Bu konuda hiç bir şey yapmayın ve kendinizi her gün biraz daha çatlarken izleyin aynada demiyorum tabi ki de. Öncelikle hormonlar sebebiyle cildiniz çok kuruyor ve nemlendirmek için normalde kullandığınız nemlendiricilerden daha güçlü bir ürüne ihtiyaç duyuyorsunuz. Aşırı nemli memleketlerden sonra Ankara benim cildimi nemlendiricilere köle yapmıştı zaten. Uzun lafın kısası benim güçlü bir nemlendiriciye ve elastanlığı kaybetmemek adına güzel yağlara ihtiyacım var.



İlk zamanları bebe yağı ile geçirdim ama göbeğim büyüdükçe; cilt gerginliği ve kuruluğu rahatsız ediyor. O minik tüplü pahalı kremlerden ümidi kesince kendime doğal katı yağlardan güzel bir krem yapmak şart oldu. Hindistan cevizi yağı ve zeytinyağı içerdikleri E vitamininden dolayı elastanlık veriyor ve varolan iz ve çatlakları dahi sildikleri iddia ediliyor. Bakalım sonuç aldıkça sizi haberdar edeceğim.



Malzemeler:
  • 1 cup organik katı kakao yağı 
  • 1 cup organik soğuk press hindistan cevizi yağı 
  • 3 yemek kaşığı hakiki sızma zeytinyağı 
  • Dilerseniz koku için 2-3 damla esanslı yağ (limon, lavanta, vanilya veya portakal)
Esanslı yağlar dışındaki malzemeleri bir kasede benmari usulü eritin.



Ocaktan alınca esanslı yağları da ekleyin. (Benim hindistan cevizi yağım esanslı olduğu için ben ekstra bir kokulu yağa ihtiyaç duymadım.)




Kaseyi soğuması için buzdolabına koyun. Tamamen donmuyor ama daha katı bir form haline geliyor böylece. Yeterince katılaşınca bir mikser yardımı ile krem kıvamına gelene kadar çırpın.







Kavanozda, ağzı kapalı ve serin bir yerde muhafaza edin. Her gün temiz cilde uygulayın.



Kokusu harika bu arada. Ben kakao yağının bile kokusunu alıyorum. Bence aşırı yağlı bir his de bırakmıyor. Siz cilt ihtiyacınıza göre malzemelerle oynayabilirsiniz. Kıyafetlere yağ bulaşıyor mu? Evet ama bu beni rahatsız etmedi. Yıkayınca çıkmayacak bir şey değil çünkü. Mesela buğday yağı gibi boyamıyor kıyafetleri veya havluları. Siz yine de ilk denemelerinizde gözden çıkardığınız bir kaç tshirtünüz ile deneyin ki kulaklarım çınlamasın :)

Kız arkadaşlarınıza harika bir yılbaşı hediyesi de olabilir benden söylemesi :)


Yorumlar

  1. Öncelikle bebek için hayırlı olsun diyememiştim, çok mutluluk getirsin size! :) Hamile değilim ama çok kuru bir cilt yapım var. Hele bu mevsimde hangi kremi sürsem fayda etmiyor :( Muhakkak deneyeceğim, teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Elif :) İnşallah sağlıkla mutlulukla gelir bize. Sadece hamilelik için değil de çatlamaya müsait veya neme doymayan ciltler için de çok faydalı diyorlar. Dediğim gibi izleri falan çok takmıyorum da cilt kuru ve gerginse aşırı rahatsız ediyor. Umarım sen de memnun kalırsın. Sevgiler :)

      Sil
  2. Mervee, harika bi kombinasyon olmuş! Peki sürdükten sonra kıyafetlerini yağ yapmıyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Özge'cim çok haklısın sormakta hiç o konuya değinmemişim. Şimdi bir kaç satır ekleyeyim. Öncelikle kışın artık akşamları duş ritüelim olduğu için yatarken giydiğim ve sürekli aynı giysiler etrafında döndüğüm için :) yağlanması rahatsız etmemişti. Ama yıkayınca geçmeyecek bir yağlanma değil bahsettiğim. Mesela buğday yağı baya havlulara falan renk veriyor ya öyle değil bu.

      Sil
  3. Kahrolsun Ankara'nın kuru havası, çok yaşasın krem mucitleri!

    YanıtlaSil
  4. Aaa! Derhal deneyeceğim :) Harika!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam kendini şımartmalık denemelisin! :)

      Sil
  5. Aynı duyguları paylaştığımız bu günlerde seni takip etmek çok hoşuma gidiyor :)
    Ben 18. haftadayım. Ve yavaş yavaş büyüyen göbeğim beni krem arayışlarına sokmuşken bu yazı ilaç gibi geldi.
    İki hafta öncesine kadar bebe yağı kullanıyordum ben de, son iki haftadır da nivea'nın duşta kullanılan kremini kullanıyorum. Ama daha doğal bir kreme geçmek istiyorum ve tarifini ilk fırsatta uygulayacağım.
    Benim sorum, bu malzemeleri nerden temin ettin?
    Şimdiden teşekkür ederim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca çok tebrik ederim, çok çok sevindim! Sağlıkla kucağınıza alın inşallah. Bebe yağından geçtim ben de bu kreme. Yağlanmak hoşuna gittiyse bu krem de baya hoşuna gidecektir. Vücut sanki hortum gibi çekiyor değil mi? Ben inat ettim o meşhur kremleri almadım. Bakalım umarım böyle güzel gider :) Hindistan cevizi yağını Watsons'dan aldım. Katı kakao yağını da aktardan aldım. Ben kullanmadım ama diğer aromatik yağlar da Watsons benzeri mağazalarda var. Rica ederim ayrıca umarım seni de mutlu eder bu karışım <3

      Sil
  6. Hiiii bebek mi geliyor! Tebrik ederim, ne güzel bir haber bu böyle.❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa evet :))) Teşekkür ederim Cansu ❤❤

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook