Elma Reçeli


Madem her gün 1-2 saatliğine evimizin hanımı oluyorum hakkını vereyim dedim veeee reçel yaptım :) Meyve kasesinde günlerdir yememizi bekleyen ama bizim hiç yemeye niyetli olmadığımız  büzüşmelerine ramak kalmış elmaları ve bir adet armutu "değerlendireyim ama nasıl" diye düşünürken aklıma reçel yapmak geldi. 



Okudum araştırdım genelde ekşi elma kullanılmış tariflerde fakat ben kırmızı ve sarı elmalarla yaptım. Kepekli elma diye bilinen yerken de insanı elmadan soğutan, içi toz gibi olan elmalardan olmamasına dikkat edin. Çünkü onun reçel ya da marmelat dahi olma kıvamı yok. Soyarken elmaları çok tedirgin oldum kepekli elma çıkacak diye çünkü dışından anlaşılmıyor :)







Malzemeler:
  • 4 adet orta boy elma 
  • 1 adet orta boy armut 
  • 1 + 1/2 su bardağı şeker (elmalar ekşi ise şeker miktarı arttırabilir yani yine sizin damak tadınıza kalmış)
  • 1 çay kaşığı limon suyu 
  • 1 su bardağı su
  • İsteğe göre karanfil ve tarçın çubuğu

Elmaları ve armutu soyup istediğini şekilde doğrayıp isterseniz rendeleyip reçeli yapacağınız tencereye koyun. Üzerine şekeri ekleyin yaklaşık 1-2 saat suyunu bırakması için bekletin. 





1 su bardağı su ekleyin (ben taneli reçel sevdiğim için az su koydum, daha sulu nasıl reçel seviyorsanız su miktarını artırabilirsiniz). 


Kaynamaya başladıktan sonra-köpül köpük bir görüntü oluştuğunda- bir çay kaşığı limon suyunu ekleyin.




Kıvamı marmelat gibi koyulaşınca 2-3 tane karanfil ve tarçın çubuğu atın biraz daha kaynatın- tarçın tadını acılaştıracağı için içerisinde çok tutmayın, aromasını ve kokusunu verince çıkarın. 

Ocaktan alın ve soğuması için bekletin. Soğuduktan sonra kavanozlara boşaltın. 








Afiyet olsun :)


Yorumlar

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook