Muhallebili Elmalı Kek



Keki sadece kakaolu ya da çikolatalı seven biriyim daha doğrusu biriydim. Ta ki bu kek ile tanışana kadar. Elmanın verdiği hafif ve sulu tadı ile tarçının ara sıra gelen aroması, size yanında çay içmeden yutamadığınız kuru kekleri unutturacak. 

Elmalı keki bir gün de  kremalı olarak denemek istedim ve sonuç gerçekten çok güzeldi. Dışarda yediğim kremalı havuçlu keklerin tadını hatırlattı bana. En kısa zamanda havuçlusunu da deneyeceğim, aklımda olan tarifler arasında. 





Kek için malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 8 yemek kaşığı un
  • 1 paket şekerli vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 adet orta boy rendelenmiş elma
  • 1/2 (yarım) tatlı kaşığı tarçın

Oda sıcaklığındaki yumurtaları şeker ile köpük köpük olana kadar çırpın. Sütü, yağı  ekleyin ve bir kaşık yardımı ile köpükleri söndürmeden karıştırın. Unu, vanilini ve kabartma ayrı bir kaba eleyerek karıştırın.






Unlu karışımı, sıvı karışıma ekleyerek kaşıkla yavaş yavaş karıştırın, rendelenmiş elma ve tarçını da ekleyerek çok az daha karıştırın. 






Yağlanmış borcama ya da geniş yüzeyli kek kalıbına dökerek önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık 45-50 dakika pişirin. (Bir kürdan yardımı ile pişip pişmediğini kontrol edin)




Kremalı havuçlu keke bayılırım, ama eşim havuçlu keki sevmiyor. O yüzden elmalı kek de aynı tadı verebilir belki diyerek bir gün üzerine krema kıvamında muhallebi yaptım.

Ben yaptığım zaman hazır muhallebi kullanmıştım. Vakit kısıtlıydı her zamanki gibi :) Üzerindeki ölçüye göre yapıp çok az ılıdıktan sonra toz krem şantiyi ekleyerek mikserle çırpmıştım. 

Fakat şimdi size canım arkadaşım Neslihan'ın bana verdiği muhallebiyi tarif edeceğim. Aynen onun verdiği ölçüleri ve anlatımı size aktarıyorum. Emin olun ki kendiniz yaptığınızda hazırından çok daha güzel olacaktır. 



Muhallebi için malzemeler:
  • 1.5 yemek kaşığı un
  • 1.5 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 yemek kaşığı pirinç unu
  • 1 paket vanilya
  • 7 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket kremşanti
  • 1 lt süt
Un, nişasta, pirinç unu, vanilyayı ve şekeri muhallebiyi yapacağınız tencereye dökün ve karıştırın. Yavaş yavaş sütü ekleyin. Bir tel çırpıcı yardımı ile topak kalmayacak şekilde çırpın. Ocağa alın ve kıvamı koyulaşana kadar pişirin. Kıvam koyulaştıktan sonra da 5 dakika daha çırpıcı ile karıştırarak pişirmeye devam edin. Ocaktan alın ılıkken toz krem şantiyi ekleyerek çırpın. 

Kek ve muhallebi soğuduktan sonra, muhallebiyi kekin üzerine eşit bir şekilde yayın. 1 gece dolapta beklediği zaman çok daha güzel oluyor. Muhallebi keki daha da yumuşatıyor.



Afiyet olsun :)



Yorumlar

  1. ellerine sağlık canım bayılırım elmalı keke.üstündeki muhallebi de ayrıca şenlendirmiş.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, gerçekten çok yakıştı muhallebi elmalı keke. Denemenizi tavsiye ediyorum.

      Sevgilerle Merve

      Sil
  2. Muhallebili elmelı kekini mutlaka deneyeceğim Mervecim.
    Tarif süper lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumuşacık oluyor böyle kekler Pırıl Teyzecim o yüzden çok severek yapıyorum. Elmaları normal tüketemez olduk :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook