Sebze Köftesi





Eğer siz de benim gibi etli yemeklerden çok sebze yemeklerini sevenlerdenseniz bu tarif tam size göre - evet bir Adana'lı olarak sebze aşığı da olunabiliyor :) kebap farklı kebap candır! fakat yemeklerde etten hoşlanmıyorum! Hem az yağ kullanıldığı hem de fırında yapıldığı için oldukça hafif bir yemek oluyor. Yoğurtlu bir sosla servis yapabilirsiniz. 



Brokoli Köftesi İçin Malzemeler:
  • 500 gr brokoli
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 + 1/2 yemek kaşığı galeta unu
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • Sarımsak çeşnisi
  • Tuz + Karabiber 














Patates Köftesi İçin Malzemeler:
  • 2 adet orta boy patates
  • 2 adet havuç
  • 1 + 1/2 yemek kaşığı galeta unu
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • Sarımsak çeşnisi
  • Tuz + Karabiber 


İki çeşit yaptığım için sebze köftesinin tarifini genel bir tarif olarak anlatmak istiyorum. Ayrıca yakın miktarlarda başka sebzeler kullanarak bu tarifi çeşitlendirebilirsiniz. (Örneğin; brokoli yerine aynı miktarda karnabahar...)

Sebzeleri diriliklerini kaybettirmeden haşlayın. (Brokoliyi haşlarken içerisine bir miktar limon sıkın hem kokuyu hem kararmasını engelliyor) Sebzeleri ağıza gelecek şekilde doğrayın (İsterseniz mutfak robotunda daha küçük parçalara ayırabilirsiniz ama sulanmamasına özen gösterin) Geniş bir kapta tüm malzemelerle sebzeleri karıştırın. 





2 kaşık yardımı ile köfte şekli vererek yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. (Kızartma yapmayı sevmediğim için  fırında yaptım, arzu ederseniz kızartabilirsiniz.)









Önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirin.








 
Afiyet olsun :)

Yorumlar

  1. Mervecim merhabalar,
    Seni takipçilerim arasında görünce çok sevindim ve heyecanlandım. (Kızımın ilkokul arkadaşısın)
    Seni hemen tanıdım ve kendimi senin sevimli sitende buldum. tariflerin samimi anlatışına bayıldım. Sebze köftelerini deneyeceğim.
    Seni takipteyim, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pırıl Teyzecim bazı özellikleri yeni yeni fark edip açıyorum. İyi ki ben sizin blogunuzu keşfettim tekrar konuşmak için vesile oldu yıllar sonra <3

      Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook