Zeytinyağlı Peynirli Minik Poğaça



Blogu açtıktan sonra yakınlarımdan aldığım önemli eleştrilerden biri "ölçüleri hangi bardakla ya da kapla alıyorsun belli değil ". İkincisi de benzer bir eleştiri olan "alabildiği kadar un deme tam ölçü ver". Ki çok haklılar. Yemek yapmaya başladığım zamanlar tarif bakarken beni de zorlayan bir konuydu bu. Tarifi blogu açtıktan sonra yaptığım için un miktarını ölçülendirerek not ettim. Umarım bu sefer fotoğraflarla daha yardımcı olabilirim sizlere ölçü kapları açısından. 



Gelelim tarifimize... Margarin kullanmadan nasıl poğaça yaparım diye düşünürken zeytinyağlı bir tarif aradım. Fakat zeytinyağı ağır bir koku bırakır mı diye ikilemde kaldım. Araştırdığım tarifler ve anne desteği ile bir poğaça tarifi çıkardım. Ve şunu söyleyebilirim ki yediğim en hafif poğaçaydı ve zeytinyağı kokmuyordu.







Malzemeler: 



  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı+3 yemek kaşığı un


Üzeri için malzemeler: 
  • Yoğurt
  • Çörek otu ve susam 
    İç malzemesi:
    • Peynir (arzu ederseniz maydanoz da ekleyebilirsiniz)

    Hamuru hazırlayacağınız kapta zeytinyağı, yoğurt, yumurta ve sirkeyi karıştırın. 3 su bardağı unu ekledikten sonra hamuru yoğurmaya başlayın. İki yemek kaşığı un daha ekleyin biraz daha yoğurun. Kabartma tozunu ekleyin ve son olarak da 1 yemek kaşığı unu da ekleyin yoğurun. 




    Hamuru 20 dakika dinlendirin.



    Hamuru açacağınız yüzeye biraz un serpin ve hamurun yarısını alın oklava yardımı ile açın. Poğaçaları hani büyüklükte yapmak isterseniz o büyüklükte ağzı olan bir bardak yardımı ile hamuru kesin. 



    Hazırladığınız peynirli harcı ortasına yerleştirin. Hamurun önce iki ucunu ortada birleştirin. Diğer iki ucunu da birleşmiş kısımlar kavuşturun. Şekil vererek yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine yerleştirin. 



    Tepsiye dizdiğiniz poğaçaların üzerine fırça yardımıyla yoğurt sürün. Susam ve çörek otunu ekledikten sonra 10 dakika daha tepsi de dinlendirin. 



    Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin



    Afiyet olsun :)



    Yorumlar

    1. Yaşasın margarinsiz ve de un ölçüsü belirtilmiş bir tarif. Aldığı kadar un yazan tarifleri direk geçiyordum hep . Elinize sağlık.

      YanıtlaSil
    2. fırına daha yeni koydum güzel olur inş. :3 bu arada tarifinizi çok beğendim bütün her şeyin ölçüsü verilmiş :)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Sevindim beğenmenize :) afiyet bal şeker olsun şimdiden.

        Sil

    Yorum Gönder

    Piece Of Instagram

    Piece Of Cake Facebook