Balkabaklı Mozaik Pasta






Balkabağı püresi henüz bitmedi ve başka balkabaklı tariflerde görüşmek üzere demiştim burada :) Balkabağı miktarının çok olması keklerin sönmesine sebep olunca pişirmeden bir şeyler yapmak istedim. Tekrar cesaret edemedim açıkçası :) Seneye balkabağı mevsiminde daha hazırlıklı olacağım duruma :) Çok hafif, kabak tatlısının az şekerlisi ama azcık bisküvilisi kıvamında bir tat elde ettim. Kalan kabak tatlılarını değerlendirebilceğiniz bir tarif.







Malzemeler:
  • 2 paket petit beurre bisküvi
  • 12 yemek kaşığı balkabağı püresi 
  • 3 yemek kaşığı pudra şekeri (Kabaklar sadece haşlanmış ve püre yapılmışsa şeker ekleyin, kabak tatlısını değerlendiriyorsanız eklemenize gerek yok)
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1/2 (yarım) çay kaşığı tarçın

Karıştırma kabına balkabağını ve pudra şekerini ekleyin. Kabağın şekeri istediğiniz ölçüde ayarlayabilirsiniz. Yukarıdaki ölçü benim damak tadıma göre bir ölçüdür. 

Kırılmış (iri parçalar ağırlıkta olacak şekilde) bisküvileri de ekleyin. 







Tarçın ve cevizleri de ekledikten sonra bir kaşık yardımı ile çok ezmeden karıştırın. 







Buzdolabı poşetin alt kısmını kesin ve pastayı yapacağınız kalıba yayın. Üzerine karışımı ekleyin. Kabı streçleyerek buzdolabında en az 3-4 saat dinlendirin. 









Yanına ceviz ekleyerek servis yapın.


Afiyet olsun :)






Yorumlar

  1. oh oh ellerine sağlık:) yeni tariflerini bekliyorum:)
    benim de nurtopu gibi bir blogum var. Ziyaret etmek istersen:)
    http://biranneningununasilgecer.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaret ederim tabi blogunu :) Tarifler kesin onay alınca sizlere de göndercem zaman zaman :) Deneklerimde deniyorum henüz hepsini :))

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook