Yoğurtlu Patates Yemeği




6-7 yıl önce Kıbrıs'ta Gaziantepli bir arkadaşımın ailesi sayesinde tatmıştım bu yemeği. Nasıl iz bıraktıysa geçenlerde aklıma geldi - öğrenci için önüne hazır konan sıcak ev yemeği bulunmaz bir nimettir :) - tarifleri araştırdım ve sonunda yaptım. Patates her türlü kabulümüz olduğu için ve yoğurtsuz yediğimiz tek yemeğin balık olduğu düşünülürse bu yemek tam bizlik diye düşündüm. Denerken hiç endişe etmedim bu yüzden :) Orjinalinde haspir(safran) baharatı var ama ben yemeği yapmaya niyetlendiğimde evde yoktu o yüzden koymadım ama size tarifte safranlı tarifi vereceğim.



Malzemeler:

  • 6 adet orta boy patates
  • 2 adet orta boy( ya da 1 adet büyük boy) soğan
  • 400 gr kuşbaşı et
  • 2 su bardağı nohut
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 su bardağı süzme yoğurt
  • 1 adet yumurta 
  • Yarım yemek kaşığı tereyağ
  • Haspir, tuz, karabiber


Etleri zeytinyağı ile yumuşayana kadar kavurun. Etler suyunu çekince yemeklik doğranmış soğanları da ekleyerek kavurmaya devam edin. 




Küp küp doğranmış patatesleri de ekleyerek biraz daha kavurun. Üzerini kapatacak kadar kaynar su ekleyin ve pişmeye bırakın. 







Patatesler yumuşayınca ve etler pişince ayrı bir kapta yoğurt ile yumurtayı çırpın. 





Yemeğin suyundan yoğurtlu karışıma biraz alarak hızlıca çırpmaya devam edin - yoğurt kesmesin diye ılıtıyoruz karışımı.  




Ilık yoğurtlu-yumurtalı karışımı yemeğe yavaş yavaş ekleyin, bu sırada yemeği karıştırın. Haşlanmış nohutları da ekleyerek bir taşım daha pişmesini sağlayın. 

Küçük bir tavada tereyağ ve haspiri yakın. Yemeğin üzerine gezdirin ve sıcak servis yapın.





Afiyet olsun :)





Yorumlar

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook