Kremalı Karidesli Mantarlı Linguine





Makarna benim için günü kurtarmak ya da pratik olsun diye yaptığım bir yemek değil. Aksine yaparken özenip, yanına ne içeriz, ne izleriz yerken diye düşündüğüm özel bir ritüel :) Her seferinde değişik bir sos ile yapmaya çalışıyorum, "bir dahakine şunu da ekleyelim" diyerek geliştirmeye çalışıyorum soslarımı. 

Bu tarif benim klasik karidesli, tavuklu ve biftekli kremalı makarna tarifimin karidesli versiyonu. Pratik ve lezzetli!


Malzemeler (3-4 kişilik):
  • 300 - 400gr karides
  • 3/4 (1 paketten çeyrek az) paket linguine (kalın spagetti)
  • 200 ml krema (1 adet küçük kutu)
  • 3 diş sarımsak
  • 7 - 8 adet mantar
  • 2 - 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Kırmızı toz biber, karabiber, tuz
  • Fesleğen veya reyhan
Makarnayı kaynar tuzlu bol suda haşlayın. Makarna haşlanırken  büyük bir wok tavasında ezdiğiniz sarımsakları 2 yemek kaşığı zeytinyağı ile soteleyin. Mantarları ekleyin. Mantarlar suyunu salıp, çektikten sonra karidesleri ekleyerek sotelemeye devam edin. Tuz, karabiber, kırmızı toz biberi ekleyin. Karidesler yumuşayınca kremayı ekleyin. Kıvamı koyu ise makarnanın haşlandığı sudan ekleyebilirsiniz. Sos kaynayınca makarnayı süzmeden, direk haşlama suyunun içinden sos tavasına alın. Sos ile makarna özleşince kuru ya da taze reyhanı (veya fesleğeni) ekleyin, Sıcak servis edin. 



Afiyet olsun :)


Yorumlar

  1. Makarna candır yaaa :] Vuff ne güzel de gözüküyor. Ammmaaa sorum şu ki, karides yerine başka bişi kullanamıyoz mu :))))
    Deniz mahsüllerine karşı hiç hoş diiilim. Alternatif önerilerini bekliyorum Merve'ciiiim :)

    Balköpüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım tavuklusunu çok yaptım bu tarifin ama buraya yazmamışım :) Tavukları minik minik doğrayıp karides yerine tarifi aynı şekilde uygulayabilirsin. Hatta inan sadece sarımsak ve krema ile bile harika oluyor. Krema yoksa bazen labne ve süt koyuyorum. Mantar seversen direk mantarı da et-tavuk niyetine kullanabilirsin. Sanırım bir tek kırmızı eti yakıştırmıyorum böyle kremalı olarak :) Sabah sabah iştahlar açıldıysa dağılabiliriz :D
      Mutlu haftalar Gizem'cim ♥

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook