Ankara'da Bir Kung Fu Panda

7 yaşındayken ailemle gittiğim Çin seyatimizde yediğim karidesli Noodle'ı unutamam diye afilli bir giriş yapmak isterdim ama öyle bir şey yok, 7 yaşında Adana'da bol acılı lahmacun yiyordum ben. Efendim bol acılı şalgamdan, acılı lahmacundan, 1.5 Adana'dan (oy oy oy) wasabiye geçiş tabi öyle pırt diye olmadı. Çin yemekleri ile tanışmam Kıbrıs'ta öğrencilik yıllarımda (10 sene önce diye belirtmek istemiyorum böhü ) sadece ay başında gidebildiğimiz Dragon Restoran ile başladı (hala sadece ay başında yiyebiliyorum Çin yemeğini demek ki para beni değiştirmemiş azizim) Tatlı ekşi tavuk üzerine o kadar içip dans edilmeyeceğini de öğrenmem o zamanlara denk gelir :) Ayrıca kampüs içinde Çinli bir aile tarafından işletilen Çin Lokantası da makarna sever bünyeyi noodle'a aşık etmiştir. Bir de tembel öğrenci işi instant noddle (şu an reklamları dönen çabuk makarna mantığı) çeşitleri de marketlerde bolca olduğu için zaman zaman tüketirdim. Kendi pişirmediğimiz her şey bize güzel geldiği için o yıllarda, hepsini afiyetle yiyordum.

Sonra Cevahir'de Great Dong Fang'ta açık büfe Çin yemeği konsepti ile tanıştık. Yandaki dönerci sağolsun, Çin yemeği yemek istemeyen eş dosta "sen şurdan döner al gel, biz de burada yiyelim" diye çoğu zaman kandırmışızdır abimle. Sonra Waga Mama, (sanırım) Çin Büfe ve Chinese Express ile iyice lezzetli tanımlayabilecek, tavsiye verebilecek kıvama geldim. O arayı kaçırdım ama nasıl olduysa "ne gerek var yaa makarna bu" diyen Mustafa bile Çin yemeği ve Sushi sever oldu.

Ankara'da yeni keşiflerde bulunmam hiç zor olmadı, ofis arkadaşlarım Noodle ve Sushi delisi çıktı. Hatta tabularımı yıkıp Sushi'yi ofiste arkadaşlarımla tattım. İstanbul'dayken ettiğim inat için yüzüme tükürün yok yok tükürün lütfen. (Bir de yeni tatlara açığım diye geçiniyorum) Neyse efendim, yakınlığından dolayı Quick China favorimiz oldu.





Öğlen belirli saatler arasında hem ekonomik (genel menüye göre) hem de bir kaç lezzeti tadabileceğiniz öğle menüleri tercihimiz.





Birazdan sayacağım mekanlar arasında en iyi Sushi'yi yapan kesinlikle Quick China. Favorilerim arasında Deniz Mahsüllü Noodle, Moğol Tavuk, Acılı Mantarlı Dana Eti, Sushilerden tabiki de California Roll, Spider Roll, Boston Roll ve Sake Maki.  Açık büfeyi günlerini keşfedince bizde kayışlar koptu tabi. Aklımızı kaybedercesine mutlu olup, kimsenin Sushi'sine yan gözle bakmadan yemek yiyebildik.



Açık büfe günlerinin haricinde gittiğinizde, önden birer parça California Roll, kızarmış tavuk ve minik bardakta meyve suyu  ve yemek sonunda fortune cookie ikramları oluyor.

Eve yakınlığı sebebi ile tesadüfen keşfettiğimiz Çin Seddi Restoran da gayet güzel bir alternatif. Noodle ortalamanın üstünde, Sebze yemekleri de güzel.



California Roll ise 2. sırayı alır hatta çok az bir fark var Quick China ile aralarında :) Yemek sonrası yeşil çay ve fortune cookie ikramları oluyor.



Wok'n Walk daha değişik tatlarda Noodle yapmaları sebebi ile ayrı bi yerde benim için. Özellikle Trio Körili Egg Noodle'ın Köri sosunu istediğim her hangi bir Noodle'a koyarak gönderebilmeleri ile kalbimi fethettiler. Karabiber Soslu Kızarmış Kalamar-Karides, özel istek üzerin yaptıkları Köri Soslu Karidesli Noodle diğer favorilerim arasında. Sushi'leri de ortalamanın üstünde ama artık damak tadımın oluşturduğu standardın bir tık altında.








Mustafa'nın Noodle'larını övdüğü China In Wok'a uzun süre gitmek istedim ama denk gelmedi. Kentpark AVM'de küçük bir yerleri var. Deniz mahsullü Noodle lezzetliydi, porsiyonları ve tadı gayet bizim milletimize uygun.





Diğer yediğim Noodle'lardan daha farklı daha bizim damak tadımıza hitap ediyor. Fakat Sushi'leri için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. O gün mü denk geldi yoksa hep mi öyle bilmiyorum ama oldukça vasattı.

Ayrıca söylemeden geçemeyeceğim noodle evde de çok rahat yapabileceğiniz, gayet doyurucu ve sağlıklı bir yemek olabilir. Noodle tarifi yazarım hatta yakın zamanda.

Bu yazı bir keşif yazısından çok, gayet bilinen mekanlar hakkında fikir yazısı oldu. Henüz keşfetmeye fırsat bulamadığım pek bilinmeyen bir kaç mekan daha var, onları da en kısa zamanda büyük bir zevkle deneyip, sizlerle paylaşacağım :)



Not: Fotoğrafların bir çoğu eski, blog'a koyarım amacı ile çekmemiştim :/


Yorumlar

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook