Life Begins After Coffee




Mutlu pazarlar. Belki hala uyanmamış olanlar da vardır (yok artık akşam oldu sevgili takipçi) ama bir çoğumuz elimizde kahvemiz ya da çayımız ya kitap okuyoruz, ya internette dolaşıyoruz ya da sadece miskinlik yapıyoruz. Belki bazılar şimdiden "pazartesi sendromuna" girdi. Ki anı yaşamak varken neden yarının stresine girerler anlamıyorum :) Neyse efenim sabah masamda kahvem, html kodlar arasında kaybolmuşken , hard diskimde baya bir kahve fotoğrafı buldum. Yediğimizi içtiğimizi çekmenin moda olduğu (instagram sağolsun) bugünlerde ben epey içtiğim kahvelerin fotoğraflarını da çekmişim. Zaten biliyordum da fotoğraflarla da kesinleşti ben bir kahve insanıyım.





Peki sevgili takipçi kahve sever misin yoksa çay tiryakisi mi ? Yoksa "ne gerek var ki bir şey içmeye" diyenlerden misin? (merhabaaaa Mustafaaaa) Bu ayrımdan (ayrım yapmaya bayılan insanoğlu) karakter analizleri bile yapılmış. Çay severler için daha durgun, içe kapanık, geleneksel insanlar diye bahsedilmiş. Kahve insanları ise daha dışa dönük, maceracı, risk almayı sever olarak belirtilmiş. (Çay severler için örgüyü sever diyor ama benim bildiğim tüm örgüseverler kahveci :) ) Hatta sevdiğiniz ve daha sık içtiğiniz kahve çeşidi de kişiliğiniz hakkında ipucu veriyormuş. Latte severlerin olgunlaşmamış çocuksu bir yapıları varmış, daha çok espresso içenler hedef odaklı yaşarmış, sütsüz kahve içenler minimalist insanlarmış. Ay neyse bu cosmopolitan kişilik testleri tadında hiç güvenmediğim analizleri okumamış farz edin sevgili takipçi. Bu kadar bilgiyi neden biliyorum o da ayrı konu :/

Latte içtiysek suç mu? 



Coffee Lab yeni keşfim, çok mutluyum 

Eskisine göre daha çok çay içiyorum evet ama hala kahvekoliğim. Bazen yemeğin son lokmasını atarken aklıma üzerine içeceğim Türk kahvesi bile geliyor.




Kahvenin sağlıklı olup olmadığı (selülit hariç) konusunda sürekli didişsek de Mustafa da artık kabul etti sanırım, "bu kaçıncı kahven" demiyor eskisi kadar.




Aileden de gelen bir alışkanlık da var, ailenin kadınları toplaşırsa mutlaka o Türk kahvesi içilir hatta belki 2 kere içilir. Evde de babam sayesinde filtre kahve furyası oluşmuştu. Kokusu bana baba ocağı, ana kucağı algısı yaratıyor belki ( tamam abarttım ama kokusu bile beni benden alır) Ama bunun etkisi bir tek benim üzerimde kalmış, zira abim çay insanıdır. Demle içer, salla içer. Çay benim için kahvaltı ve börek-çörek yanı içeceğidir. Earl Grey ise daha da güzeldir. (Kıbrıs'tayken nasıl o twinningslerin değerini bilemedim, vay bana vaylar bana) Çaydan çok uzak bir tadı var ama eklemeden geçemeyeceğim Masala Chai (yani nam-ı diğer Chai Tea Latte) çok çok sevdiğim bir içecek. (Chai ve Tea aynı anlamda olduğu için biraz anlamsız bir kelime oluyor sanki bu?) Çok yakında ev yapımı Masala Chai ile karşınızda olacağım :)

Evde kahve

İşte kahve


London Fog Latte
Şimdi kahve aşkı tamam, bir de sütlü bir de Earl Grey çaylı bu London Fog Latte yeni favorim. Mekan sahibi elleriyle hazırladı ve hazırlamadan önce içindekileri söyledi ve ekledi " Ya çok seversiniz ya da nefret edersiniz. Yine de hazırlamamı istiyor musunuz?". İstedim, içtim, bayıldım. Çaydan çok bergamot aromalı kahveydi çünkü. Çay beklentisindeyseniz içmeyin derim.

Kahve sevgimi anlat anlat bitiremedim evet ama yalan söyleyemeyeceğim bazen midemin alevler içinde yandığını, başımın abuk sabuk ağrıdığını da bilin. Her şeyin fazlası zarar, güzel takipçi; babam "hiç bir şeyin müptelası olma" der hep. Keyifli olsun senin olsun az olsun öz olsun.

Keyifli bir pazar, sendromsuz bir pazartesi diliyorum 

Merve

Yorumlar

  1. Bu post'u çok sevdim. Hem kahve hem çay insanıyım. İkisi de çocuğum gibi :) Yemek yerken türk kahvesi hayal etme hali bende de mevcut. Çay belki daha sakinlik, yalnızlık olabilir ama kahve kesinlikle bir keyif.
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çay hep günleri hatırlatıyor bana sanırım o yüzden pasta börek ile bütünleşmiş bilinçaltımda :) Kahve = keyif çok haklısın. Yazılarım birilerine hitap edince çok mutlu oluyorum gerçekten ♥ Teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook