Örgü&Tığ 101 - Boyunluk

Son bir kaç aydır kendime ucuz ve de eğlenceli bir terapi buldum sevgili takipçi. Örgü örüyorum. Her hobide olduğu gibi bunda da sınırımı bilemedim, renk renk yünleri depoladım. Ama şimdilik kahveler, bejler favorim.


Başlangıç seviyesinde olduğum için genelde 4 köşe şeyler örüyorum sonra ucunu birleştiriyorum.

Hakkında yazdığım her konuda uzmanım demiyorum ama örgü anlatımına girişmek istemedim. En azından şimdilik. Sadece kendi kendime bir şeyler üretme eğlencesi şu an benim için örgü. Annem ve Çikodan öğrendiklerim ve internetten bulduğum videoları izleyerek bir şeyler öğrenmeye çalıştım. Belki öğrenmeye niyetli birileri vardır düşüncesi ile videoları burda da paylaşmak istedim.

Youtube'da örgü, tığ ve el işi üzerine anlatımı süper videolara sahip kanal GoodKnitKisses en çok işime yarayan kanaldı. Başlangıç seviyesi için videoları da burada.

Efendim ne İngilizcesi Türkçe çuvala mı girdi derseniz, Nako tv'nin videolarına bakabilirsiniz. Zira ben anlatan kişinin sesini az sonra sözlüye kaldıracak bir öğretmenin sesine benzetiyorum :), anlatımları da hızlı buluyorum. O yüzden tercih etmedim. Bir de HowTo konseptinde NasılTV var. Nako'ya nazaran daha yumuşak bir anlatım var (çocukluğuma inmek lazım evet).

Gelelim benim yaptığıma; Mustafa'ya boyunluk yaptım ama yaptım yani. Boz yap boz yap. En son kış bitti zaten diyerek vazgeçicektim ama yılmadım sevgili takipçi. Bitirdim.

Annemin bana ördüğü boyunluk 2 kere dolanıyor boyuna ama erkeklerde tek katın daha hoş durabileceğini düşündüm, tek kat yaptım. Yünü kendisi seçmişti Nako'nun 1415 nolu yünü, ebruli deniyor böyle yünlere sanırım ama çok hafif renklendirilmiş. Bejin üzerinde belli belirsiz mavi, kahve, turuncu noktacıklar var. 7 nolu şişle ördüm. Model düşünmedim, kafama göre başladım örmeye. Meğer düz örgü kıvrılırmış :) Devam ettikçe sağdan soldan kıvrıldı da kıvrıldı. Bilemedim, bir arkadaşımdan tığ ile dikine zincir çekersen düzelir dedi ama öfff dediğim bir anda bir baktım ki sökmüşüm :)

Sonra lastik örmeye başladım. Bu örgü genelde atkılarda, berelerde, kazaklarda kullanılan bir örgü türü. Eğer benim gibi 2 düz 2 ters şeklinde örecekseniz, 4'ün katı olan bir sayının 2 fazlası kadar ilmek atıyorsunuz. Örneğin ben 40+2=42 ilmek atarak başladım. İlk ilmeği boş olarak alıp, 2 düz 2 ters, 2 düz 2 ters şeklinde sonuna kadar ördüm. (İlk ilmeği boş aldığımız için geriye örülecek 41 ilmek kalıyor, 2şerli gidince de son ilmek tek kalıyor, onu da sıra hangi örgüye geldiyse yani düz örün, sonra şişler yer değiştirince zaten onu boş alarak başlayacaksınız)  Örgü bitip, uçlarını dikince ta taam süper bi boyunluk oldu. Tamam abarttım, boyunluk oldu işte :)




4 köşe bir şey örmüşsün anlat anlat bitiremedin yahu dediğini duyar gibiyim. Sabun bezi de işlesem anlatıcam bundan böyle buna hazırlıklı ol sevgili takipçi :)





Bu fotoğrafta kahve tonlar daha çok belirgin. 



Bir sonraki örgü girişimimde görüşmek üzere.

Güzel bir hafta olsun 


Yorumlar

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook