İrmik Topları




Bugün sizlere severek takip ettiğim tarif sitelerinden biri Mutfak Sırları'ndan görüp esinlenerek yaptığım ve bayılarak yediğimiz dışı bisküvi kaplı irmik toplarının tarifini vermek üzere karşınızdayım. Bloga daha az tarif yazdıkça daha az yiyoruz pasta-börek onu fark ettim. Bundan şikayetçi değiliz. Zira koltuklarımıza en az bir 10 sene daha sığabilmeyi diliyoruz :)





Yapımı aynı irmik toplarının ama tarifi ben benim irmik tatlımdan uyarladım. İki tarifte de malzemeler olmasına rağmen ben buraya tekrar yazıcam.

Muhallebi İçin Malzemeler:
  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 paket şekerli vanilin
Dışı İçin Malzemeler: 
  • Kakaolu Bisküvi
  • Fındık

Normalde puding veya muhallebi yaptığınız tencerenizin içine tüm malzemeleri koyu bir muhallebi kıvamı alıncaya kadar yüksek ateşte pişiriyoruz. Muhallebi kıvamına gelince başlayınca (pof pof edince) altını kısarak 2-3 dakika daha pişirin. (orjinal tarifte krem şanti vardı fakat Mustafa sevmediği için eklemedim)

Muhallebiye elle şekil verileceği için biraz soğumasını bekleyin. Bu sırada bisküvi ve fındıkların bir kısmını mutfak robotunda toz haline getirin, düz bir tabağa alın. 



Soğuyan muhallebiden bir yemek kaşığı kadar alın. Bisküvili karışıma batırın, yuvarlayın. Ortasına da bir fındık yerleştirin, servis tabağınıza alın. 



Kendimi tekrarlıcam ama bu irmikli muhallebi çok pratik, çat kapı misafir ya da tatlı krizi için birebir. 3. çeşidini de yapmış bulunuyorum. Sunum ve ikram pratikliği açısından irmikli toplar en iyisi sanırım.







Mutfaktan mis kokuların geldiği bir haftasonu diliyorum

Yorumlar

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook