Herkes Kendi Hayat Yolunda Acılar Çekip İyileşir





Sözümü geri aldım tamam! Tam kafayı dağıtayım diye düşünürken ağzımı burnumu dağıttım. Benim sabun köpüğü diye tabir ettiğim kitabın ilişkilerden, alışverişten, modadan bahsetmesi lazımdı. Esas kızın en yakın arkadaşları ile buluşup, ayran içerken sevgililerinden bahsetmeleri lazımdı. Sevgili takipçi bu kitap bildiğin acıklı kitaptı :/ Kendim kaşındım, hayır neden arka kapağına bakınca okuduklarını ciddiye almaz bir insan.  


350 sayfayı sanırım yaklaşık 4.5 saatte bitirdim. Arkadaşım beni mazoşist ilan etti. Zira bütün sıkıntılarımı dişlerimi kırarak çözemeyeceğimi düşünerek gece plağı aldığım bu günlerde, kendime daha çok yükleme yapmam biraz öyle oldu sanki? 

Bu arada kitap yorumlarını çok yüzeysel bırakmıyorumdur umarım. Amacım çok detaya inmeden okumak isteyenlere fikir vermek çünkü. Merakları öldürmeden anlatmak. Umarım beceriyorumdur !?!

2 kadının hikayesinin (aslında beklenilir bir şekilde) birleşmesi üzerinden gidiyor kitap. Umduğumdan daha akıcı bir dille yazılmış. Ama yine de duygusal aşk romanı formatından bir tık öteye gidemiyor. Alışılmış hikayelerin yeni bir kombinasyonu gibi. Yine de sonunu merak edip hemencecik okumak istiyorsunuz.

Claire Seattle'da ünlü bir gazetede muhabir. Hayata bağlılığı azalmış bir kadın. Kaybettiği bebeği ile evliliği çıkmaza giren bir kadın. Uzun süredir yapamadığı mesleki çıkışını (belki de hayatının çıkışını) yapabileceği bir hikayeye ihtiyacı var. Patronu ondan mayıs ayında yağan "beklenmedik" karla ilgili bir yazı yazmasını istiyor. Mayıs ayında yağan kar evet ilginç ama hava durumu üzerine ne yazabilir ki? Claire çaresizce ve isteksizce araştırma yaparken tam 80 sene önce 1933 yılında Seattle'da bir çocuğun kaçırılma hikayesini buluyor. İşe bakın ki çocuğun kaçırıldığı sene de aynen böyle mayıs ayında kar yağmış. Kaçırılan çocuğun annesi Vera Ray'in acısını çok derinde hisseden Claire bu olayı, mesleki değil daha çok kişisel dürtüleri ile araştırıyor. Ve Vera ile tek ortak noktalarının yağan beklenmedik kar olmadığını görüyor...

Daha çok Claire ile şekillenen hikayenin aslında esas karakterine Vera Ray diyebiliriz. Onun ağzından dinlediğimiz kısımlar hikayenin temelini oluşturuyor.



Hiç bir zaman duygusal bir insan olamadım, böyle kitaplar bana çok hitap etmiyor. (duygu bastırmak okuyup kendini dağıtmaktan daha iyi inan bana) Bu türü sevenlerin kitapla, karakterlerle bütünleşip bir solukta okuyacakları bir kitap.

Ben kafa dağıtmaya gidiyorum. Kitaplarla olacak gibi değil...

Görüşürüz !



Yorumlar

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook