Mini Mini DIY'ler Çalışkan Merve'ler #1 - Peçete Dekupajı

"Biraz ondan biraz bundan" lı, bol çiçekli, az yağmurlu bir haftayı geride bıraktım. 28 yaşımın ilk günlerinde aklıma gelen ama ertelediğim, görüp bunu bir gün yaparım diye düşünüp nereye kaydettiğimi unuttuğum ufak ufak bütün projeleri elden geçiriyorum. İşte onların "bir kısmı" :

♥ Desenli Sabun

Banyodaki sabun sepetime gözüme güzel gelen sabunlardan alıyorum. Seviyorum sabundaki o temizlik kokusunu hem de güzel görünüyorlar. Düz beyaz sabunlara renk verdim dekupaj ile (evet yine peçete). Yapımı için buradaki  videoyu izleyebilirsiniz, gayet anlaşılır bir şekilde gösterilmiş.







Matara Yenileme

Yaklaşık 3 senedir ofiste kullandığım mataram, İstanbul'da çalıştığım firma hediye vermişti. Metal olmasına rağmen hiç kokmadığı, sağa sola sürekli çarpmama rağmen dayanıklı olması sebebi ile vazgeçemedim kendisinden. Logosundan sıkıldığım için değil de (eskiyi küstürmeyelim haha) değişiklik olsun, şirin olsun düşüncesi ile peçete dekupaj (evet yine ve yine peçete) yaptım. Su ile temas edeceği için vernikledim. Çok dikkatli yapıştırmaya dikkat edin yüzey çok kaygan olabiliyor. Ve ışıkta da belli oluyor, desenin etrafındaki yapışkanın izi (evet şeffaflaşıyor ama kaybolmuyor, parlıyor), kulak çöpüğüne aseton damlattım ve silmeye çalıştım. Çok başarılı olamadım ama beni rahatsız etmiyor duruşu. Hatta çok sevdim yeni mataramı :)






























Çeyizlik Olmayan Masa Örtüsü 


Çocukken bile duyunca tüylerimi diken diken eden bir kelime "çeyiz". Nedir bilinçaltımdaki yeri bilemiyorum ama nasıl tepkiliysem bu konuda annem gibi bir kadını bile pıstırmışım. Düğün zamanı bavuldan şirin şirin çıkardığı örtüleri falan hatırlıyorum. Ben "bu ne yaaaa" diyip üzerime giyer gibi yapıp dans ettikçe dudak bükmesine falan dayanamayıp bir çekmece dolusu hiç kullanmadığım örtüyü aldım evime. İleride bir kızım olursa aynısını ona yaparım diye saklıyorum en kötü haha :)

Örtüleri beğenmedim dediysem ceviz renginde masalarımı bomboş bırakamadım tabi. Şile bezinden ya da Rize bezinden örtüler .  Dikmen'deki Bursa Kumaş Pazarından yatak örtüsü olacak kadar büyük bir kumaş almışım geçen sene, bu bezlerden daha tok bir kumaş ama. Keten diyebiliriz sanırım.



Kumaşı her zaman kullandığım örtülerin ölçülerinde kestim. Kenarlarını biyelemek için (öğreniyorum değil mi annem?) dantel şerit aldım.



Ve dikiş makinesinde kumaşın 4 kenarına diktim. Bir süre böyle dursun masa, sevdim bu halini.



Hatta "ellerimle yaptım ben bu örtüyü" diyerek duygu sömürüsü yaparım belki  annemden daha etkili olurum :)



Bu arada pullu payetli boncuklu örtülerden ziyade düz dantel bir örtü de çok hoşuma gidebilir gibi hissediyorum. Ama yapabilir miyim? Emin değilim.







Aklınızda yarım kalan işlerinizi tamamlayacak enerjiyi içinizde bulacağınız bir haftasonu olsun ! :)


* Biliyorum her yerde sürekli çalıyor ama gerçekten bunu dinleyince dans etme isteği oluşmuyor mu sizde de? Haydi oturmaya mı geldik ?

Yorumlar

  1. Şu peçeteler olmasa bayanların hali harap zaten:))
    Şile bezi örtünün karşılıklı 2 kenarına kahverengi minik iki kurdele de hoş olacak gibi geldi bir an;)
    Naçizane bir öneri tabi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet ya neden olmasın çok şık şirin bir detay olur :) Böyle başka bir gözün bakıp fikir vermesini çok isterim zaten paylaşımlar bunun için :)

      Sil
  2. Merve bunları nasıl kaçırmışım, şimdi gördüm, bayıldımmmm.. harika olmuş hepsi, özellikle örtüyü çok sevdim .. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sezincim :) Vakit olsa neler neler yapıcam :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook