Nedir Bu Peçete Dekupajı?




Sorfayı hazırlarken küçük detaylar ile renklendirmeyi seviyorum, ama çoğunlukla vaktim olmadığı için desenli peçete ile günü kurtarıyorum. Kipa, Real ve Rossman sağolsun sürekli desenli peçete depoluyorum. İnternette görene kadar peçete ile dekorasyon yapabileceğim hakkında bir fikrim yoktu. Çocukken biriktirirdik aç gibi gittiğimiz anne günlerinden :) (yaptığım en kızsal aktiviteydi sanırım) O yani peçete kültürüm. Kabul ediyorum deli işi bu iş ama ben çok eğlendim.



İhtiyacınız olan malzemeler:
  • Peçete dekupaj tutkalı
  • Fırça
  • Desenli peçete
  • Su bazlı vernik








İlk olarak taşa yapılan peçete dekupajları dikkatimi çekti, Mustafa'nın kendi evimiz olduğunda yapacağı süpersonik akvaryum için biriktirdiği taşlardan aldım(!) bir kaç tane. Çiçekli bir peçeteden çiçeklerini, kestim, bir kağıdın üzerine tutkaldan biraz döktüm. Peçeteyi yapıştıracağım yüzeye çok az tutkaldan sürdüm.





Normalde dekupaj yapılan yüzeyler önceden boyanıyor ya da dekupaj işleminden sonra boyanabiliyor. Peçete desenine göre bir renk seçilebilir. Örneğin peçetedeki deseni tam oyuk kesmediğim için beyaz bir yüzeyde kamufle oldular. Koyu renk taşlarda belirgindi peçetenin beyaz kısımları.


Peçetenin en ince katını (fotoğraftaki kadar şeffaf bir görüntüsü olmalı) dikkatlice tutkalı sürdüğüm yüzeye koydum, sonra üzerine fırça yardımı ile tutkalı sürdüm. Çok nazik, yumuşak hareketlerle dikkatlice yapmanız gerekiyor bu işlemi. İlk denememde bazı yerlerde çuvalladım ama zor bir işlem değil biraz sabırlı olursanız. Koyduğunuz peçete parçasının üzerine boydan boya sürmeyin tutkalı, ortadan köşelere doğru kabarcık oluşturmadan sürün.




Tutkalın beyaz görünüşü sizi aldatmasın, şeffaflaşıyor. Sonra kurumasını bekledim. Su ile temas etmeyecek objeler olduğu için verniklemedim, ama başka herhangi bir obje için siz bu aşamada su bazlı vernik ile en az 1 kat vernikleyebilirsiniz.






Açık renk taşta desen çok daha belirgin oldu, yapmak isterseniz açık renkli taşlarla yapmaya özen gösterin. 

Aynı işlemi krem rengi muma da uyguladım ve muma da vernikleme işlemini uygulamadım.





Cidden böyle kolay bir projenin sonucunun bu kadar güzel olacağını düşünmemiştim. İlk denemem böyleyse iyice öğrenince nasıl olacak acaba ?






Denemelerim devam edecek.

Harika bir haftasonu olsun. 

Yorumlar

  1. Muma peçete dekupajı da çok güzel olmuş, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim evet direk desenli olması havasını değiştirdi evin o köşesinin.

      Sil
  2. Çok güzel bir çalışma olmuş ellerine sağlık;) Boyamak için topladığım bir sürü taşım var hemen dekupaj deneyeceğim ben de:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkli taşların ve mumun bu kadar havasını değiştireceğini düşünmezdim o köşemin :) Ben de daha çok beyaz taş toplayacağım bundan sonra :) Teşekkür ederim bu arada :)

      Sil
  3. ellerinize sağlık, ben de taşları boyamayı seviyorum. dekupajı da biliyorum ama)) Mum çok çok güzel olmuş))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet taş boyamak oldukça zevkli görünüyor. Denemek istediğim şeyler arasında. Profilinizde deneme var mı dikkat etmedim. Bakayım hemen :) Teşekkür ederim bu arada :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook