Dereotlu Zeytinyağlı Kabak

Öğle yemeklerimi fırsat buldukça evden götürüyorum, hem öğlen açlık anında en soslu en ekmekli yemeklere yönelmiyorum hem de bir çok açıdan sağlıklı oluyor. Yağı rahatsız etmeyen ev yemekçisi keşfedemedim, etten de artık öh geldi. O yüzden sefertası rulezz :)

Kabak genelde öğle öğünüm oluyor, çünkü Mustafa bu güzel sebzeyi sevmiyor. Aksine ben de her türlüsüne bayılıyorum. Dereotu, limon ve sarımsak 3lüsü ile bu yaz için favori kabak yemeğim olabilir bu sanırım. Az yağlı, salçasız, bol vitaminli gönül rahatlığı ile yapıp yiyebilirsiniz.





Malzemeler:
  • 2 adet büyük kabak
  • 4 adet küçük domates
  • 1 adet soğan
  • 2 diş sarımsak
  • Çeyrek demet dereotu
  • Yarım limon suyu
  • Zeytinyağı
  • Acı Pul Biber
  • Tuz

Kabakları orta kalınlıkta halka halka doğrayın. 1 yemek kaşığı zeytinyağında yapışmaz bir tavada yumuşayana ve hafif kahverengileşinceye kadar soteleyin. Pişen kabakları ayrı bir tabağa alın.



Yarım ay şeklinde doğradığınız soğanları 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile kavurun, renk değiştirince rendelenmiş domatesleri ekleyin. Tuzu ve acı seviyorsanız acı pul biberi ekleyin. Sos kaynarken ezilmiş sarımsağı, dereotunu ve limon suyunu ekleyin. 




Sosun kokusu iyice belirginleşince ayırdığınız kabakları sosa ekleyin. Kabaklar ezilmeden karıştırmaya özen gösterin. Kısık ateşte yaklaşık 5-10 dakika daha pişirin. 



Suyunu çok çekmesin bakın arada. Hafif soslu ve sulu daha güzel oluyor. 



Afiyet olsun :) 

Yorumlar

  1. Farklı bir kabak yemeği denemekte fayda var eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Meltem :) Evet gerçekten farklı bir tat oldu, tadı bana kabak kızartmasını andırdı ekşili bir sos olunca üzerinde. Çok daha sağlıklı bir versiyonu tabi :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook