Alman Pastası

Bu sıralar mutfak terapimden uzak kaldım. Ya ben mesaideyim, ya Mustafa... Tek olunca da canım şunu çekti yapayım demiyorum. Hava zaten sıcak hiç bir şeyle uğraşasım gelmiyor mutfakta. Mayalı hamur konusunda benden çok çok daha iyi olan Tuğbam'ın ellerinden bu minik pastalar. Adana usulü kısır karşılığında kendime pasta yaptırdım, afiyetle de yedim :)) Henüz haberi yok ama bir sonraki hedefim minik sebzeli pizzalar :)

Tarifin kaynağında (1001 Çeşit Yemek) "Yalancı Alman Pastası" olarak geçiyor tarif ama bu "yalancı" sıfatını sevmiyorum tariflerin önünde. Bu pofudukların neresi yalancı Allah aşkına bir bakar mısınız?  





Hamuru İçin Malzemeler:
  • 2 yumurta 
  • 1 paket yaş maya (42 gr) 
  • 2 çorba kaşığı şeker 
  • 3 su bardağı un 
  • Yarım kahve fincanı sıvı yağ 
  • Yarım çay kaşığı tuz 
  • Yarım su bardağı su 

Muhallebi İçin Malzemeler:

  • 2 su bardağı süt 
  • 1 su bardağı un 
  • Yarım paket vanilya 


Mayayı; yarım çorba kaşığı şeker, tuz ve su ile bir kasede eritin. Unu bir kaba alın, ortasını açın yumurtayı, yağ, kalan 1.5 çorba kaşığı şekeri ve mayalı karışımı koyun ve yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. (daha tatlı bir hamur isterseniz , hamuru yoğurduğunuz sırada şeker miktarını artırabilirsiniz.)





Hamurun üstü kapalı olarak 2 katına çıkana kadar mayalanması için bekletin. Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak tepsiye aralıklarla dizin. Biraz da tepside mayalanması için bekletin. 175 derecede üzeri çok hafif kızarana kadar pişirin. 





Hamurlarımız pişerken, muhallebi için tüm malzemeleri bir tencereye koyun ve koyulaşıncaya kadar pişirin.

Pişen hamurların ilk sıcağı çıkınca üzerine bir örtü sererek ılımaya bırakın, bu sırada muhallebiniz de ılıyacaktır. 


Hamurları enine kesin (sonuna kadar kesmeyin), arasına muhallebiden koyun.

Dilerseniz üzerine çikolata sosu dökerek ya da pudra şekeri serperek servis yapın.


Afiyet olsun 

Yorumlar

  1. Bence de yalancı olamazlar,çok güzelleeeer :)
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. :)) değil mi? teşekkür ederim ♥♥

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. iyileşeyim de sizlere yapıp ofise göndereyim mustafa ile :)

      Sil
  4. Merve çok güzel olmuş. Ben bütün pasta şeklinde yapıyordum..Ama bu şekilde çok beğendim..Kesme koparma derdi yok,:)sunumu da kolay ve şık..tam benlik, mutlaka deneyeceğim..Ellerine sağlık canımcım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu fikire ben de bayıldım. Tatlıları böyle tek tek sunmak kesinlikle daha pratik hatta süslemesi daha kolay. Bakma biz dayanamadık böyle hüplettik :) Neler konurdu üzerine neler yani :) Teşekkür ederim canım ♥

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook