*Just a Burger? Just a burger. Robin, it’s so much more than "just a burger."

Tam olarak ne zaman türedi bu butik hamburgercilik bilemiyorum ama İstanbul'da yaşarken abimle paket servislerini keşfetmemiz ile başladı benim için her şey. Fast food zincirlerinden sonra bu kocaman köfte, özel yapım ekmek, özel soslar ve (taze kesilmiş olursa ne ala) patatesleri ile yeni bir kültür oluştu hayatımızda. Hamburger böyle oluyorsa biz önceden ne yiyormuşuz diye sorguladık.



Ankara'da son 1 senedir butik hamburgercilerin sayısı artıyor. Bahçelievler bu konuda başı çeken semtlerden. Biz süper dörtlü yeni mekanlar keşfettikçe işi gurmeliğe vurduk. Doğru köfte nasıl olmalı, malzeme yoğunluğu, ekmek kalınlığı, taze kesilmiş patates kriteri gibi ana başlıklarımız var. Koca hamburgeri ısırırken, elimizle patatesleri yerken nasıl oluyorsa Vedat Milor'a bağlıyoruz.



Belki daha sonra önceki keşiflerimizi başka bir yazıda toparlarım ama şimdi en yakın zamanda gittiğimiz Franco Burger'dan bahsetmek istiyorum. Oburcan'ın sitesinde gördüğüm gün listeye almıştım. Bu pazar hemen gidip denedik.

Mekan hamburgerci konseptinde yani olması gerektiği gibi samimi ve salaş. Ulaşımı kolay 7.cadde paralelinde Azerbaycan Caddesi'nde (eski 3. cadde). İnsanı geren kaşı havada çalışanları yok. Herkes güleryüzlü, sevdikleri işi yapıyorlar ve bunu size de hissettiriyorlar. (Facebook sayfaları için tık)

Konsept biraz daha farklı alıştığımız menülerden.


Klasik tek veya duble ya da çıtır tavuk burger içerisine dilediğiniz malzemeyi ekleyerek kendi burgerinizi yaratıyorsunuz. Cheddar+mantar , cheddar+mantar+yumurta, cheddar+dana bacon ve sadece cheddarlı siparişlerimizi verdik. Hamburger patates ile servis ediliyor. Artı 3 lira gibi ücretle sınırsız içecek seçeneği ise  bir şişe kolaya 6-7 lira verdiğimiz mekanlardan sonra, ilaç gibi geldi. Makine içeceği olmasına rağmen tatları gayet yerindeydi.





Köftesi benim sevdiğim gibi hafif baharatlıydı. Ekmekleri kendi yapımları. Yumuşacık ama sosla parçalanmıyor alttan sıkı sıkı tutup hiç malzeme düşürmeden yemeyi becerdim bu sefer :) Patates de taze kesilmiş olsaydı daha da süper olacaktı. İlk anda cesaret edemesem de ananaslı+hellimli burgeri deneyeceğim bir dahaki gidişime.



Bu arada biz böyle hamburgerci gezerken aklıma hep "How I Met Your Mother" da Marshall'ın hamburger monologu geliyor. Hamburgeri bir şiir gibi anlatmıştı. Çok eğlenceli bir sahneydi. Hatta bir kere daha izleyelim eğlenelim buradan.

Bir sonraki planımız evde hamburger yapıp, butik hamburgercilerin sırlarına ulaşmak :)

Keyifli&keşifli haftalar ❤



*Marshall'ın burger monologundan bir cümle :)

Yorumlar

  1. Yaa ama çok güzel görünüyooor :) Ben bayılıyorum bu hamburgerleree :))
    Biz de Atlantistekine gidiyoruz arada.Gitmediysen orayı da denemelisin,orası da çok başarılı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğle yemeği saati de yaklaşırken eziyet oldu bu görüntü hakikaten :) Duydum orayı Burger Station değil mi? Orası da listede ama ne zamandır yolumuz düşmedi. En kısa sürede denerim :)

      Sil
  2. Yine bir yazını keyifle okudum. Hatta Franco Burger'in Bursa'da bir şubesi var mı diye, aramaya koyuldum. :)
    O denli etkili oldu anlayacağın. Ama maalesef yok, artık Ankara'ya gelişimizde diyeyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ersin :) Zincir olmadılar hala minik bir dükkanda ama çok güzel yapıyorlar işlerini :) Ankara'ya geldiğinde seni orada misafir ederiz inşallah :)
      Mutlu haftalar arkadaşım :) !

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook