" Ötekiler Arasında " - Kitapları sakız gibi uzatmamalıyım ve her fantastik kitap fantastik değildir !





Her şey "en iyi fantastik kitap" ödülünü almış olduğunu görerek beklentimi çok yükseltmem ile başladı. Geçenlerde sevgili Serra'nın yazısını  okurken de aynı şeyi düşünmüştüm, yine tekrarlayacağım: ödül ve övgü almış her kitap bana işkence oluyor. Kendimi etkilenmemek için zorlamam ya da kitap alışverişi yaparken kendimi kaybetmemem biraz daha araştırıp almam gerekiyor. Bilemiyorum...

Fantastik kitap türevlerinde Yüzüklerin Efendisi, Hobbit, Narnia Günlükleri ve Harry Potter gibi kıstasları olunca insanın, fantastik türünde herhangi bir kitap tatmin etmiyor. Bambaşka bir dünya ve içerisinde olaylar zinciri beklerken bir kaç yerde geçen "peri" ve "büyü" lafları doyurmuyor maalesef.

Verilen ödüle takılırsam "Ötekiler Arasında" için satırlarca olumsuz şey yazabilirim. Yazım diline, olayların birbiri ile bağlantısına da haksızlık etmek istemiyorum, Akıcı bir dille yazılmış güzel bir günlük ama bir fantastik kitap kesinlikle değil. O ödül ibaresini görmesem belki de çok daha fazla beğenebilirdim. Ne zaman kitapla bütünleşebildim önyargımdan sıyrılıp; o zaman hikaye merak uyandırdı, o zaman


Hemen hemen her sayfada fantastik kitap dünyasının "en baba" diyebileceğimiz kitaplarından bahsedilerek onlara bir saygı duruşu şeklinde ilerliyor hikaye. Kahramanımız Mori'nin çılgın bir büyücü olan annesinin bir çılgın anında yaptığı büyü yüzünden ikiz kız kardeşini kaybettiğini ve kendisinin de sakat kaldığını öğreniyoruz. Bunun üzerine hiç görmediği babasına ve onun ailesine sığınarak kurtuluş yolu arayan Mori bu sırada halaları tarafından bir yatılı okula gönderiliyor. Okuldaki maceraları, yaşadığı bu durumları kabullenişleri ve isyanlarını, büyü ile imtihanını ve kitap aşkı ile harmanlanmış hayatını günlük biçiminde okuyoruz.

Kitaptan beğendiğim bir kaç bölümü de paylaşayım sizlerle;

"Biliyor musunuz, mevki tıpkı büyü gibidir. Parmağınızla gösterebileceğiniz hiçbir şey yoktur, araştırmaya kalkarsanız buharlaşıverir; fakat gerçektir ve insanların davranış biçimlerini etkiler, bazı şeylerin gerçekleşmesini sağlar."

"Yüzüklerin Efendisi'ni, sonuna ulaşmanın ve daha fazlasının olmadığını bilmenin getirdiği o bilindik, üzücü acıyla birlikte bitirdim."

"Anılar kocaman bir halı yığını gibidir, onları kafamın içindeki büyük bir yığının üzerine istif ediyorum ve hepsiyle ayrı ayrı ilgilenmiyorum; fakat istersem geri gidip üzerlerinde yürüyebiliyor ve hatırlayabiliyorum."

"Eğer kitapları yeterince seviyorsanız onlar da sizi sever."

"Kütüphaneler gerçekten de harikadır. Kitap dükkanlarından bile iyidirler. Demek istediğim, kitapçılar size satış yaparak kar elde ederler; fakat kütüphaneler sadece orada durup iyi yüreklilikle, sessizce size kitap ödünç verirler."

"Trenleri seviyorum... Her şeyin arasında ve askıya alınmış; ileriye doğru hızlı hareketine ve süratle uzaklaşmasına rağmen yine de arada durmaya devam ediyor. Bu büyülü bir şey, kullanabileceğiniz türden bir büyü değil, sadece orada olan ve her şeye biraz renk biraz da canlılık katan bir büyü."

"Eğer yaşasaydı iki farklı insan olacaktık. Sanırım...Sanırım hep arkadaş kalırdık, ama ayrı yerlerde yaşar ve ayrı arkadaşlara sahip olurduk. Çocuklarımızın teyzeleri olurduk. Artık bunun için çok geç. Ben bir yetişkin olacağım, o ise olamayacak."


Kitap, kahve ve müzik ile keyiflenerek başlayan ve keşiflerle devam eden bir pazar günü olsun  Bu şarkı da benden kalıplardan çıkamayan zihinlere gelsin :)



Yorumlar

  1. "Eğer kitapları yeterince seviyorsanız onlar da sizi sever." Bayıldım bu cümleye :)
    Ahh Mervecim sanırım bizim ödüllü kitaplara yaklaşımımız değişmeli:) . Senin gibiyim kesinlikle , çok fazla beklentiye giriyorum sonra hayal kırıklığı :)
    Fantastik okumayalı yıllar oldu , en son' yüzüklerin efendisi ' o kadar uzun :) kitaba merak uyandı sayende :) not aldım ..
    Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O söze ben de bayıldım, tam da kitap aşığı insanın kuracağı bir cümle :) Çok büyük beklenti ile başlamamak lazım, ama gerçekten de bu kitaba fantastik diyemiyorum. Çok daha güzel seriler var. Ama okunası bir günlük :)
      Mutlu, keyifli ve huzurlu haftalar Serracım !

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook