Antika Pazarı

Bol fotoğraflı az laflı bir yazı daha, işin kolayına mı kaçıyorum ne? :) Ama Ankara'daki güzel keşiflerimden biri olan Ayrancı Antika Pazarı'ndan bahsetmezsem olmazdı. Evimiz yakın olmasına rağmen neredeyse 1 senedir gidemiyorduk. Her ayın ilk pazar günü Ayrancı pazar yerinde kurulan pazarda her zevke, bütçeye ve yaşa hitap edecek şeyler var. Koleksiyoncular için bir çeşit mabet, ıvırı zıvırı sevenler için cennet :)

Biz daha çok bakmacıyız, çok ilgimizi çeken şeyler olursa (Mustafa eski paralara pek düşkün) alıyoruz. Tezgahlarda gördüğüm porselenler, antika radyolar bizim ailede de olduğu için pazarda gezmek çocukluğuna yolculuk yapmak gibi bir şey oluyor benim için.

Fotoğraf makineleri, teneke kutular, eski çizgi romanlar, kitaplar, 45'likler, çakmaklar, telefon kartları... Hatta eski mektuplar ve siyah beyaz fotoğraflar... Birilerinin anılarının o tezgahlarda satılması, üzerinden pazarlık yapılması beni fazlasıyla etkiledi. Evet oradaki her eşyanın birileri için anısı ve değeri var ama; mektup ve fotoğraf çok özel değil mi? Hassas olmakta haksız mıyım?

Her pazarda olduğu gibi burada da pazarlık ile gayet iyi fiyatlara iyi şeyler alabilirsiniz. Fakat satıcıların bir çoğu adamına göre fiyat veriyor ve bunu çok belli ediyor. Bu aşamada da pazarlık yeteneğinizi konuşturmanız lazım. Benim pek olmadığı için devreye Mustafa'yı sokuyorum :)

Pazarın diğer yarısı da organik ürünler ile doluydu, yöresel ürünler çok da uçuk olmayan fiyatlara satılıyor. Ben açıkçası gördüğüm her organik lafına inanamıyorum ama bu işten anlarım diyorsanız bir göz atın derim. Arada mola vermek ya da ısınmak (bu gün çok soğuktu mesela) isterseniz bir çaycı ve bir de gözlemeci var.

Mutlaka ilginizi çekecek bir şeyler bulursunuz, fırsat yaratın; gidin ve keşfedin :)























































İnsan hayatının değersiz olmadığı, barış dolu günlerimiz olsun...

Mutlu haftalar!

Yorumlar

  1. Bu pazar tam benlik keşke gidebilseydim:) Ellerine sağlık harika fotoğraflar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Elis :) Pazarın enerjisi ve içindekiler inanılmaz güzel, umarım bir gün gitmek için fırsatın olur.
      Mutlu haftalar

      Sil
  2. Bayılıyorum şu antika pazarlarına! Talan etmiştim orda olsaydım. Kim bilir dekor namına ne de güzel şeyler çıkar oralardan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben eski bir dantel örtü kaptım bile :) Kesinlikle çok güzel şeyler oluyor, sıkı pazarlık yapmak lazım ama :)
      Sevgiler

      Sil
  3. eskiden İstanbulda da vardı böyle bir yer harikaydı neredeyse her hafta sonu giderdim hatta çizgi roman koleksiyonumu tamamladım oradan ama kaldırdılar :-(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feriköy'de kurulurdu ben İstanbul'da yaşıyorken, kaldırdılar mı ? Başka bir yere taşınmıştır belki ya yazık ederler yoksa. İstanbul'da antika mabeti çok ama pazarın tadı başka, üzülmekte haklısın Audrey :/
      Sevgiler

      Sil
  4. Tabakları çok sevdim, ne güzel asılır onlar duvara? Değil mi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok güzeller, annemin evindekiler beni bekliyor en kısa zamanda evimiz olunca alacağım Adana'dan onları :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook