Elmalı Kırıntı Tatlısı - Apple Crumble

Instagram'da ve bloglarda sürekli karşıma çıkan bu tatlıyı merak ediyordum. Ben elmalı tartı; Mustafa da elmalı pastayı çok sever. Crumble bize ortaya karışık bir tat verecekti. Ve sonunda denedim :)


Şekeri biraz kaçmıştı bize göre belki de orjinal tarifteki gibi yeşil elma kullansam tadı tam kıvamında olurdu. Tavsiyem elmalarınız yeterince tatlı ise, elmalı harca şeker eklemeyin. 




Harcı İçin Malzemeler:
  • 6 adet küçük elma 
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • Yarım limon suyu
  • Yarım su bardağı şeker (elma cinsine göre)
Hamur İçin Malzemeler: 
  • 125 gr tereyağ veya margarin
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik şeker
  • 1 paket vanilin
  • 1 su bardağı + 1 yemek kaşığı un

Elmaları soyun ve küp küp doğrayın. Tarçın, limon suyu ve gerekiyorsa şekeri de ekleyerek harcı hazırlayın. Fırın kabına harcı yayın.

Soğuk tereyağını küp küp doğurun. Mutfak robotuna tereyağ parçalarını ve diğer malzemeleri de ekleyin. Düşük ayarda hamuru karıştırın. Kum gibi bir kıvam alıyor. Ben korkmuştum sanırım tuturamadım diye ama elinizle şekil vererek harcın üzerine hamur kırıntılarınızı yerleştirin. 

180 derecede 30-40 dakika ara ara kontrol ederek pişirin. 


Sade dondurma ya da krem şanti ile de servis yapabilirsiniz.



Yılın son pazar günü en mis kokulusundan, en keyiflisinden olsun :)

Yorumlar

  1. merhaba sizi takipteyim bende bloğuma beklerim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemelisin Tuba'cım :) bi top sade dondurma da olursa süper olur :) elmaların tadına bakarak şeker ekle ama kaçmasın benimki gibi :)

      Sil
  3. Merve'cim canım benim crumble sevenler ve her fırsatta yapanlar kulübüne hoş geldin. Bende aynen blolarda ve İG de görüp ' nemiş ki bu 'diyerek yapmaya başladım şimdi yerelmasından bile yapıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah hoşbulduk canım benim :) Çeşitlendirilesi bir tatlı ya çok sevdim, bi de kolay :) Ağzımızın tadı hep böyle elmalı tarçınlı kırıntılı olsun kuzum :)

      Sil
  4. Böyle sevimli sunumlar yaparsan, şekeri fazlaymış vız gelir tırıs gider. Benden söylemesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa'yı da böyle kandırıyorum Ersin ama "biraz şekerli yahu" demesine engel olamadım :)))

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook