Ofis Motivasyonu

Her şey  54 Ways To Make Cubicle Suck Less  listesini Facebook'ta paylaşmam ile başladı. "Deneyebiliriz?" diye yazmıştım hatta. Benim güzel kalpli, ince arkadaşım Ferigül bu paylaşımı görüp de bana bu şahane saksıyı almamış mı? Almış. Bu projeye başlamam için bana süper bir ilham vermemiş mi? Vermiş. Bana da "bu 54 maddeden kaçını yapabilirim"i planlamak kaldı.



Evimizinden daha çok ofiste vakit geçiriyoruz. Bir çoğunuz ne gereği var diyecek belki de ama, ufak değişikliklerle size ait olgusu vermek (boğa burcuyum evet) ve kendinize motive etmeniz çok da zor değil aslında. İşyerinde türlü problem yaşıyorum yahu ne motivasyonu dediğinizi duyar gibiyim; emin olun ben bu konuda hiç de fena sayılmam :) Sayısız post hazırlarım size mobbing veya cadı kazanları ile ilgili ama ne demiştik ama sabaha kadar konuşup ahlanıp vahlanalım bir şey değişmeyecek. E bari elimizdekini en iyi haline getirmeye çalışalım.

İlk olarak denemenizi istediğim şey mini notlar yazmanız ve onları gözünüzün önüne koymanız. Motivasyon yazımdan sonra kendime ufak motive edici notlar yazıp panoma asmaya başlamıştım bile.






Bunaldığımda, pırıltısını kaybetmiş gözlerimle panoya baktığım zaman istemsizce okuyorum o notları. Ve ister istemez de bilinçaltıma işliyor bence. Çünkü ben yine arada şikayet etsem de içinde bulunduğum durumdan, daha iyi günler olacağını bilerek yaşıyorum. Faydası olduğunu düşünüyorum. Fikir isteyenler  Pinterest'te bulduğum panoya bakabilir.

Notlarımızı yazdık bilinçaltımıza işliyoruz. Sırada ise yeşilin gücü var :) Ofiste saksı bitkisi bulundurmanın faydaları hakkında onlarca makale var internette. Bence en önemli ve en güzel etkisi stresi ve gerginliği azaltması :) Hatta boğaz hastalıklarını önlediğine dair araştırmalar bile okudum. Bloomberg'te ofiste yetiştirebileceğiniz saksı bitkileri çeşitlerini bile yazmışlar. Size sadece böyle güzel bir saksı edinmek kalıyor, ya da hediye edecek cici arkadaşlar edinin :)

İnternetten öğrendiğim bir bilgiyi daha paylaşayım. Altı deliksiz saksılarınızda toprak koymadan önce en alta ufak taşlar koyarsanız, bitkilerin çürümemesi için gerekli olan suyun süzülme işlemini gerçekleştirmiş oluyorsunuz. En alta taşları yerleştirdim. Kaktüs toprağını bulamadığım için evdeki en taşlı toprağı (içerisinde minik taşlar olan hatta kiremit kırıntıları dahi barındıran toprak) alttaki taşların üzerine koydum ve kaktüsleri ektim. Kalan taşları da serpiştirdim en üste. Hem toprakla uğraşmak size iyi gelecek, ama kaktüs dikenlerine dikkat sonrasında cımbızla dikenleri çıkarmak zorlu olabiliyor :)




Ve pek tabi ofis  kalemler, kağıtlar, renkli bantlar olmadan olmaz. Olmamalı ! Çeşit çeşit kalemler sürekli çantamda zaten. Onun dışında rengarenk kağıtlarım, post-itlerim, washi bantlarım, kağıttan kutularımın içinde ataşlarım; olur da işi biraz eğlenceli hale getiririz diye hazır bekliyorlar masamda. Ayrıca organize olmanın, renkli kağıtlara hatırlatma notları yazmanın, güzel bir ajanda tutmanın ve bunu rengarenk kalemlerle yapmanın kimseye zararı olacağını sanmıyorum :)




Klipslerimi, klipsli dosyalığımı ve zımbamı washi bantlarla kaplamıştım. Bu halleriyle çok daha şirin oldular. Bir sonraki projem bu olacak sanırım.



Kişiden kişiye değişse de, temiz ve derli toplu masa genelde daha verimli çalışmanıza yardımcı olacağını hep söylerler. Hatta işi abartıp feng shui'ye göre masasını düzenleyenler de var. Bilgisayarım kıpratılamaz konumda olmasa cidden denemek isterdim. Denemek isteyenler için Feng Shui tavsiyeleri burada.

Kahve veya çaykolik iseniz kupalarınızı da elinizin altında olsun. Modunuza göre değişik değişik kullanın, bardak altlıklarını da ihmal etmeyin tabi. Maksat kendinize en keyifli ortamı yaratmak.







Fotoğraflarınızı da masanıza yerleştirin, sevdikleriniz hep yanınızda olsun ❤

Pek fark etmeden 54 maddeden çoğunu yapmışım sanırım. Masam için artık daha az sıkıcı diyebilirim :)

Siz de size enerji veren objeleri, çalışırken size ilham vereceğine inandığınız fotoğrafları, yazıları toparlayın. Kendinize ait bir dünya yaratın. Emin olun bir şey kaybetmezsiniz.

Yani yazar burada diyor ki "Bulunduğunuz durumu değiştiremiyorsanız şikayet etmeyin, onu en iyi hale getirin!" 

Keyifle çalışacağınız ve karşılığını misli ile alacağınız bir hafta olsun!!!

Yorumlar

  1. Arkadaşımm harika bir masa olmuş bu! Bence biz sıkıldığımızda gidip senin bu masa postunu açalım, o bile motivasyonu tavan yapmaya yeterde artar bile! :)) Hepsine ayrı ayrı bayıldım. Bizim şirket kalıntı dolu... 80lerden bu yana, tüm dönemlerin trendlerini ayrı ayrı aynı mekanda görebiliyoruz. :)
    Sevgilerimi yolladım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ersin canımsın :) Çok teşekkürler. Şirket tasvirine bayıldım :)) Benim masa da ancak bu kadar oldu. Bizim şirketin de ambiyansı çok farklı değil yoksa :)

      Sil
  2. çok eğlenceli bir masa! bu güzel ve şahsına münhasır masada bol keyifli çalışmalar dlierim.
    Ayrıca, işyeri için kaktüs seçimi doğru karar! kaktüs bilgisayarın yaydığı radyasyonun etkisini kırıyormuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim sevgili Sebuş :) Evet bak kaktüsün o faydasından bahsetmeyi unutmuşum, haklısın. Kim bilir ne kadar radyasyona maruz kalıyoruz gün içerisinde. Umarım bir nebze engelliyordur.
      Keyifli bir hafta olsun ♥

      Sil
  3. Bu nasıl güzel bir masa:) Çalışma hayatım boyunca hep bir masam olsun istedim ama olmadı:) Benim zevkli arkadaşım çok mutlu ol işinde, başarı peşini hiç bırakmasın:)
    Öperim çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah inşallah Tubacım, yaptığımız her işte mutlu ve başarılı olalım. Çok çabaladım güzelleşsin diye emeklerimin karşılığını alacağım güzel enerji olarak inşallah :))
      Mutlu günler canım benim ♥

      Sil
  4. Harika bir çalışma masası düzeni oluşturmuşsun, zevkle çalışmak için güzel projeler :) Ne demişler ''hayat sana limon vermişse limonata yap''
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle :) Çook teşekkür ederim.

      Keyifli ve huzurlu bir hafta olsun !

      Sil
  5. Kesinlikle motive edici, çok güzel bir çalışma ortamı yaratmışsın kendine. Takipteyim, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Hoşgeldin Esra mutlu ettin beni :)

      Keyifli bir hafta olsun!

      Sil
  6. Ne güzel aksesuarlar calisirken ayni zamanda keyif alacagin bir ortam yaratmissin :)

    YanıtlaSil
  7. Aslında denemek lazım, benim de aklıma yattı şimdi. Saksıya bayıldım, çok şirinmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemekten hiç bir zarar gelmez :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Mervecim motivasyon tavan yapar bu masada ..tam benlik şeker mi şeker...Bende bir el atsam iyi olacak masama )) Şu saksıya çakıl taşı fikrini çok beğendim...Oda tam benlik olmuş..bilgilendirme için tşkler..sevgiler canımcım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Güliz Ablacım. Elimden geldiğince motivasyonumu kendim yaratıyorum, en nihayetinde bizi bizden başka kimse düşünmüyor :)
      Kocaman sevgilerimi yolluyorum sana.

      Sil
  9. Ayyyy Merve naptın yaaa, bayıldım valla. Şu 54 maddeye ben de bakıyorum hemen, bakalım ne kadar yapabilicem (。◕‿◕。) Ellerine sağlııık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha neler yapasım var ama böyle bile ofiste dikkat çekti masam notlar, fotoğraflar onlar bunlar :)) Ne bileyim belki de züğürt tesellisi bunlar :) iyi geliyor ama çoğu zaman! Teşekkürler Gizem, mutlu ediyorsun beni yorumlarınla ♥

      Sil
  10. Merve'nin elinin degdigi nasil da belli bu masaya, zevkine saglik arkadasim!

    Benim isler ve masalar biraz karisik oldugundan su anki masam cok sikici ve hic bana ait degil gibi malesef. Ben icim acilsin diye seninkine bakicam sanirim kendi durumlarim netlesene kadar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş o kadar bunaltıyor ki bildiğin kendimi adadım masayı güzelleştirmek için. Eh işte biraz oldu sanki! Neyse bu mesailerden sonra gelecek tatilleri hayal edelim ommmmm :))) Umarım en kısa zamanda işle yoluna girer Özgecim, belirsizlikler insanı çok diken üstü ediyor. Gönlünce olur her şey umarım arkadaşım ♥

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook